اقتصادی

ارتباط کروز با حسین فریدون، برادر رئیس جمهور سابق

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری،

🔹 طبق قانون، شرکت های قطعه ساز نمیتونند سهام دار خودروسازها باشند ولی شرکت کروز که بزرگترین قطعه ساز ایران محسوب میشه تصمیم گرفت که این قانون را دور بزنه برای همین اومد و دوتا شرکت به نام های تدبیر سرمایه و پیشگامان گل یار تاسیس کرد و از طریق اونها سهام خودروسازها را خرید.

🔹 کروز به واسطه ی سهام قابل توجهی که خریده بود شخصی به نام امیری را وارد هیات مدیره ی ایران خودرو کرد و این آقای امیری خودروسازها را به سمت خرید بیشتر از کروز سوق میداد تا جایی که شرکت ساپکو (تامین کننده ی قطعات ایران خودرو) بیشترین قطعات ایران خودرو را از کروز تامین میکرد.

🔹 کروز از این فرصت سواستفاده کرد و بین سالهای ۹۵ تا ۹۸ با ندادن قطعه به خودروسازها و گران کردن بی دلیل قطعات باعث شد مبلغ ۲۲۰ میلیون دلار از پول مردم ایران به باد بره یا بهتر بگم به جیب کروز و یه عده آدم خاص بره.

🔹 از طرفی کروز با ارتباطاتی که با برخی از مسئولین مثل برادر رئیس جمهور سابق (حسین فریدون) داشت و به واسطه ی رشوه هایی که پرداخت میکرد ۳۳ هزار میلیارد تومان قاچاق سازمان یافته قطعات خودرو اون هم از مبادی رسمی کشور انجام داده.

🔹 الان بخاطر قاچاق و گران فروشی، پرونده ی این شرکت به قوه ی قضائیه رفته که اتفاق خیلی خوبی محسوب میشه ولی سوالی که اینجا مطرحه اینه که چرا متهم ردیف اول این پرونده یعنی احمد توچایی با قید وثیقه آزاده؟! و اساسا ایشون چه وثیقه ای گذاشته که به اندازه ی ۲۲۰ میلیون دلار و ۳۳ هزار میلیارد تومان ارزش داشته؟!

🔹 کروز ۲۷ درصد از سهام ایران خودرو و بخشی از سهام سایپا و ۶۳ درصد از سهام بهمن خودرو را داره و یک ارتباط مافیایی عجیبی در صنعت خودروسازی ما ایجاد کرده که لازمه با جدیت کامل باهاش برخورد بشه و این شرکت در مسیر تولید قطعات آن هم به دور از مافیا بازی برگرده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا