اخبار یکاقتصادیصنعت،معدن و تجارت

بدترین عملکرد طلا در ۲۰۲۱ طی ۶ سال گذشته ثبت شد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به‌گزارش پیام فوری به نقل از رویترز، در شرایطی که بهبود اقتصاد دنیا اهمیت طلا را به‌عنوان یک سرمایه ایمن کاهش داده و بانک‌های مرکزی برای مهار تورم به افزایش نرخ بهره روی آورده‌اند، این فلز گران‌بها بدترین عملکرد خود را از ۲۰۱۵ نشان می‌دهد.
قیمت طلا در ساعت ۸:۴۶ به وقت گرینویچ با ۰٫۱ درصد افزایش به ۱۸۱۷٫۵۷ دلار رسید. قیمت طلا در آمریکا هم ۰٫۳ درصد بالا رفت و ۱۸۱۸٫۹۰ دلار معامله شد.
بالا رفتن قیمت طلا در بحبوحه افزایش ارزش دلار، خرید آن را برای دارندگان سایر ارزها سخت‌تر می‌کند.

قیمت طلا با بهبود اقتصاد دنیا و کاهش تقاضا برای آن به‌عنوان یک سرمایه ایمن، ۴ درصد  از ابتدای ۲۰۲۱ کاهش‌یافته، درحالی‌که قیمت این فلز گران‌بها ۴۸ درصد طی دو سال گذشته بالا رفته بود.
متوسط قیمت طلا در ۲۰۲۱ بین ۱۶۷۶ و ۱۹۵۹ دلار در هر اونس بود، درحالی‌که در سال گذشته میلادی بهترین عملکرد را نشان داده و به اوج ۲۰۷۲٫۵۰ دلار رسیده بود.
اما تحلیلگران عقیده دارند عملکرد طلا در ۲۰۲۱ برای سرمایه‌گذاران یورو و ین نسبتاً مثبت بوده‌است.
قیمت نقره هم با یک افزایش ۰٫۳ درصدی به ۲۳٫۱۱ دلار در هر اونس و قیمت پلاتین با افزایش ۰٫۲ درصدی به ۹۶۲٫۹۰ دلار رسیده‌است. دراین‌بین، پالادیوم ۱٫۱ درصد کاهش‌یافته و ۱۹۴۴۴٫۳۲ دلار معامله می‌شود.
نقره در ادامه روند نزولی خود از ۲۰۱۴، ۱۲ درصد از ارزش خود را در ۲۰۲۱ از دست داده‌است. پلاتین بیش‌از ۹ درصد کاهش سالانه داشته و پالادیوم هم با ۲۰ درصد، بیشترین افت سالیانه خود را از ۲۰۱۵ تجربه کرده‌است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا