اجتماعی

دکترمهدی حاجیان: ضرورت احیای مدیریت جهادی در سازمان محیط زیست/ تجربه موفق در فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دکترمهدی حاجیان پژوهشگر و فعال رسانه ای در گفتگو با پیام فوری گفت: متاسفانه علیرغم تاکیدات و حمایت های مقام معظم رهبری و وجود نیروهای علمی در این بخش و همچنین اسناد بالادستی ؛ شاهد بی توجهی جدی و محیط زیست سیاست زده ای تا کنون و طی سالیان اخیر بودیم.
وی افزود سیاست های غلط در زمینه احیای جنگل ها تالاب ها و دریاچه ها و عدم پرداختن به اولویت های محیط زیست کشورمان و همچنین عدم نگاه دقیق به خواست های مردمی و سیاست های کلان موجب رقم زدن حوادث ناگواری در بخش محیط زیست گردید.
وی معتقد است بوجود آمدن فراکسیون محیط زیست مجلس اثرات راهبردی زیادی داشته ودر این بین وجود یک فراکسیون قوی تحت عنوان فراکسیون محیط زیست بارقه های امید را در دل نخبگان محیط زیست و علاقمندان به محیط زیست روشن نگه داشت و پیگیری هایی که از جانب این کمیسیون در زمینه سیاست گذاری و سیاست پژوهی درست در محیط زیست بعمل امد موجب شدتا مساله محیط زیست در دولت سیزدهم نیز بعنوان یکی از شاخص های راهبردی مطرح گردد.
وی تاکید کرد رئیس این فراکسیون طی سالیان حضور در محیط زیست منشا اثرات جدی در محیط زیست گردید و معتقد است خانم مهندس سمیه رفیعی ؛ که تجارب ارزشمندش هم در حوزه های سیاست گذاری و هم در زمینه اجرا و احیای ساختارهای محیط زیست و پروژه های مختلف زیست محیطی سازمان و سوق دادن در جهت جذب و جلب مشارکت مردمی و فراسازمانی است قطعا حضورش در سازمان محیط زیست فرصت مغتنمی ایجاد خواهد کرد.
مهدی حاجیان خاطر نشان کرد نگاه ایشان و حمایت از نوع تفکرات جهادی و مردمی وی نه تنها بعنوان یک سیاستگذار در قوه مقننه بلکه بعنوان یک دوستدار و اندیشمند محیط زیست باعث خواهد شد تا سازمان محیط زیست بتواند اولویت های فراموش شده را بازیابی کند ؛ حضور ایشان بعنوان یکی از متخصصین این حوزه در بخش های مختلف موجب خواهد شد تا تمهیدات برای برون رفت از مشکلات فعلی و همچنین ارتقا سهم این سازمان در تولید ناخالص ملی و احیای ثروت مردمی و حفظ سرمایه های انسانی گام های اساسی برداشته شود وشاخص محیط زیست را نه تنها بعنوان شاخصی حیاتی و کاربردی در زیست انسان ها بلکه بعنوان یکی از الزامات حقوقی مورد تاکید جدی قرار دهید همان نگاهی که در زمان حضور ریاست محترم جمهور در قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفت.
وی در پایان گفت مناقشات مختلف محیط زیستی سرو سامان نخواهد یافت مگر اینکه افرادی از جنس مدیریت جهادی بتوانند شبانه روز برای ایران قوی تلاش نمایند و در این بین قطعا سهم زنان متخصص و جهادی محیط زیست در کنار همراهی کارکنان این صنعت غیر قابل انکار است.

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. می بایست با بهره گیری از تمامی امکانات قانونی، اخلاقی با مدیریت جهادی و دلسوزانه از تخریب محیط زیست و منابع حیاتی آن جلوگیری کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا