اجتماعیخبر ویژهورزشی

پهلوان سجاد سوری با خم کردن ۲۱ عدد سینی فلزی در ۵۲ثانیه رکورد زد

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بر اساس این گذارش ، پهلوان سجاد سوری با حضور در سازمان ثبت رکورد های جهانی (ایمارو) برای اولین بار در جهان با خم کردن ۲۱ عدد سینی فلزی به وزن ۹ کیلو گرم در ۵۲ ثانیه در حضور مسئوالان این سازمان موفق به ثبت رکورد جانی شد.

این رکورد زنی با همراهی و داوری جهان پهلوانان علی اکبر حیدری قهرمان المپیک،محمد نصیری قهرمان المپیک وزنه برداری، جهان پهلوان محمد دربهشتی، جهان پهلوان ولی الله سلیمی قهرمان کشتی جهان وبا حضورحسین قلی زاده نائب رئیس سازمان ثبت رکورد ایمارو همراه بود.

سجاد سوری شهریور سال ۹۹ نیز رکورد شکستن۶۸ قطعه بتن به وزن ۲هزار کیلو با ضربات چکش را در سازمان ثبت رکورد‌های ورزشی جهانی ایمارو ثبت کرده بود.

گفتنی است درخشش، پهلوان لک زبان تنها در عرصه ورزشی و رزمی نبوده است و وی دارای ۲ مدرک دکتری علوم سیاسی ودکتری پی اچ دی ورزشی نیز می باشد.

پژوهشگر دکترسجاد سوری اولین کتاب بادیگاردی را برای اولین بار در جهان به نام خود به ثبت رسانیده است، وی رئیس و بنیان بادیگارد خصوصی در ایران است.

سازمان جهانی ثبت رکوردهای ورزشی جهان (ایمارو) در سال ۹۲توسط یک ایرانی به نام حمید قلی‌زاده بنیانگذاری شد و در ۱۳۷کشور نمایندگی دارد،ایمارو تلاش دارد از ورزشکاران و استعدادهای ایرانی حمایت کند تا بتواند ایران را پایگاه ثبت رکورد جهان کند.

جلوگیری از خروج ارز ثبت رکورد توسط شرکت‌های خارجی از دیگر اهداف این سازمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا