دسته‌بندی نشده

انتشار گزارش سال۲۰۲۱ چین درباره نقض حقوق بشر در آمریکا

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دفتر  مطبوعات شورای دولتی چین ۲۸ فوریه/ ۹ اسفند گزارش سال ۲۰۲۱ چین درباره نقض حقوق بشر  در آمریکا را منتشر و وضعیت نقض حقوق بشر در آمریکا را افشا  کرد.
این گزارش دارای حدود ۱۵۰۰۰ کلمه است و علاوه بر  پیشگفتار، از شش بخش تشکیل شده است: بهای سنگین ناشی از دستکاری پیشگیری و کنترل  همه گیری ویروس کرونا، ایجاد تهدید  برای امنیت جانی به خاطر اصرار در تفکر خشن،  بازی با دموکراسی کاذب و پایمال کردن حقوق سیاسی، تشدید بی عدالتی با افزایش تبعیض  نژادی در جامعه، پرهیز از انسان دوستی و ایجاد بحران مهاجرت، سوء استفاده از  قدرت برای نقض حقوق بشر در کشورهای دیگر.

در این گزارش اشاره شده است که در  سال ۲۰۲۱، وضعیت حقوق بشر در ایالات متحده بیش از پیش بدتر شده است. دستکاری سیاسی  منجر به افزایش زیاد مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا شده است. تعداد  مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده به ۳۴٫۵۱ میلیون نفر و تعداد مرگ و میر  ناشی از آن به ۴۸۰ هزار نفر رسیده است که هر دو رقم در رتبه اول جهان قرار دارند.  تعداد قربانیان تیراندازی ها به بالاترین حد خود رسیده و در مجموع ۶۹۳ تیراندازی  وسیع در طول سال گزارش شده است که ۱۰٫۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است.  نیز، دموکراسی کاذب حقوق سیاسی مردم را زیر پا گذاشته است. ۴۹ ایالت در ایالات  متحده بیش از ۴۲۰ لایحه را برای ایجاد محدودیت برای رای دهندگان پیشنهاد شده و  اعتماد مردم به دولت از سال ۱۹۵۸ به پایین ترین حد تاریخی رسیده است. حملات تبعیض  آمیز علیه اقلیت های قومی به ویژه آسیایی ها تشدید شده است. جنایات نفرت پراکنی  علیه آمریکایی های آسیایی  تبار در شهر نیویورک نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی ۳۶۱ درصد  افزایش یافته است. اجرای خشونت آمیز قانون وضعیت پناهندگان مهاجر را دشوارتر کرده  است. در عین حال، یک جانبه گرایی ایالات متحده، فجایع انسانی جدیدی در سراسر جهان  ایجاد کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که در سال ۲۰۲۱، گروه  های”مدافعان حقوق بشر” در ایالات متحده به طور کامل فروپاشی شده اند و “اجلاس  دموکراسی” تحت بهانه “دفاع از حقوق بشر” به یک مضحکه تبدیل شده است. در چهل و  هشتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، بسیاری از کشورها آمریکا را به عنوان  “بزرگ ترین ویرانگر حقوق بشر در جهان” محکوم کردند و از آمریکا خواستند مسایل جدی  حقوق بشری خود را حل کند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا