اخبار یکبالای صفحه دسته بندیشهرداری و شورای شهرگفت و گومدیریت شهرینظام مهندسی

تمهیدات شهرداری اوشان، فشم و میگون برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهندس رضا ریاحی شهردار اوشان، فشم و میگون در گفت‌وگو با پیام فوری در پاسخ به سوالی مبنی شهر فروشی و تامین منابع مالی از این طریق اظهار کرد: سرانه سرمایه گذاری در شهر ما منفی است و تعداد ساختمان ها از جمعیت بیشتر است.نیاز شهر ما به زیر ساخت هایی همچون مراکز تفریحی، مراکز خرید و بیمارستان سازی است. در بسیاری از شهرها امکانات بیشتری در اختیار ساکنین قرار گرفته است که ما از این امکانات محروم هستیم.

وی در ادامه افزود: لذا ناگزیرهستیم به سمت سرمایه گذاری برویم. ساختمان سازی یک سرمایه گذاری ثابت و پایدار نیست. اما می توان ساختمان سازی را به سمت و سوی دیگری هدایت کرد. ساخت هتل و مراکز تفریحی و ورزشی از جمله منابعی است که میتوان از آن تامین منابع و درآمد سازی کرد.

با برنامه ای پنج ساله در حوزه سرمایه گذاری میتوان هم خدمت کرد و هم به درآمد زایی رسید. در گام اول باید برای پرسنل خود فرهنگ سازی کنیم تا دید آنان از ساختمان سازی برداشته شود. سرمایه گذاری عاقلانه قطعا اشتغالزایی هم در پی دارد.

یکی از برنامه هایی که در حال اجرای آن هستیم ، بحث توریسم درمانی است. بسیاری از بیماران برای درمان به سمت پایتخت گسیل می شوند. برای اسکان آنان نیاز به محیطی مناسب و خوش آب و هوا هست. بهترین مکان اسکان آنان اوشان و فشم است . اگر این برنامه به اجرا در بیاید ، قطعا به درآمد زایی می رسد و نیازی به ساختمان سازی برای برگشت پول به چرخه اقتصاد در این منطقه نیست. این برنامه ها به عنوان طرح جامع قابل اجرا است.

ریاحی در خصوص توسعه گردشگری در منطقه اوشان و فشم اظهار داشت: باید در ابتدا موانع این منطقه برای اعلام گردشگری رفع شود. ما مراکزی که برای جذب گردشگر طراحی شده باشد، کم داریم. هنوز مسیر و راه و جاده سازی در این منطقه به صورت روستایی است.اگر برای ساکنین و یا گردشگران مشکل و یا اتفاقی بیوفتد، ما راه های جایگزین برای حمل و نقل نداریم.

شهردار اوشان، فشم و میگون دلیل رضایت مردم منطقه از عملکرد مدیریت خود را، قانونمدار بودن ابراز کرد و گفت: با تمام سعی ۹ ماهه خود در اجرای کامل قوانین شهری، بی قانونی هایی هم دیده شد. سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد در حریم ۱۵۰ متر نمی توان ساختمان سازی کرد، در حالیکه عمده اوشان، فشم و میگون در حریم ۱۵۰ متر است. پیگیر این مهم هستیم تا حریم ۱۵۰ متری را کمتر کنیم و این قوانین دست و پاگیر باید بازنگری شود. زیرا که فاصله ما با سد بسیار زیاد است و حریم ۱۵۰ متر باید روی سد باشد، نه در فاصله ۲۰ کیلومتری شهری ، من به تنهایی این موضوع را دنبال می کنم . قوانین باید به شکلی پیاده شود که کسی تخلف نکند. اگر سطح جریمه ها را به حدی برسانیم که ساخت و ساز مقرون به صرفه نباشد، عامل بازدارنده ای برای ساختمان سازی های غیر قانونی است. این امنیت باید برای ساکنین منطقه ایجاد شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا