دسته‌بندی نشده

برگزاری موفق نخستین جشنواره ویدیوهای رادیو و تلویزیون مرکزی چین در سازمان ملل

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برگزاری موفق نخستین جشنواره ویدیوهای رادیو و تلویزیون مرکزی چین در سازمان ملل_fororder_d52a2834349b033b4bc53e45fb0356dbd439bd32

چن شو سفیر و نماینده دائمی چین در دفتر سازمان ملل در ژنو و سایر سازمانهای بین المللی در سوئیس، تاتیانا واروایا مدیر کل دفتر سازمان ملل در ژنو و شن هایی شیونگ معاون وزیر تبلیغات، رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین به صورت آنلاین در این رویداد شرکت و سخنرانی کرد.

این جشنواره از فعالیتهای مهم رویداد روز چین در سازمان ملل به شمار میرود. از ۱۸ مارس تا ۱۵ آوریل آثار ویدئویی به زبان چینی از تولیدکنندگان خارجی جمع آوری و سرانجام حدود ۳۴۰ اثر ویدیویی از ۲۷ کشور از جمله ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ژاپن و غیره دریافت شد. فهرست برندگان و آثار، امروز رسماً اعلام میشود.

برگزاری موفق نخستین جشنواره ویدیوهای رادیو و تلویزیون مرکزی چین در سازمان ملل_fororder_d058ccbf6c81800a3acffc4c59f853f2838b479b

سازمان ملل از سال ۲۰۱۰ میلادی روز زبان سازمان ملل متحد را به منظور گرامیداشت استفاده از زبانهای مختلف و تنوع فرهنگی و ترویج استفاده برابر از شش زبان رسمی را در این سازمان آغاز کرد. از این میان تاریخ روز زبان چینی در روز «گو یو» است که یکی از ۲۴ روز مهم تقویم کشاورزی چین به شمار میرود، تا سهم تسانگ جیه در خلق نگاره های زبان چینی گرامی داشته شود.

امروز، «روز زبان چینی در سازمان ملل متحد» دریچه مهمی برای درک مردم جهان با فرهنگ چین شده و با جلب توجه بیشتر مردم، آنها را هر چه بیشتر به خود جذب میکند. این فعالیت نه تنها سکوی ویژه ای برای درک مردم جهان از چین فراهم کرده، بلکه به مبادلات فرهنگی جهان کمک کرده است.

برگزاری موفق نخستین جشنواره ویدیوهای رادیو و تلویزیون مرکزی چین در سازمان ملل_fororder_0eb30f2442a7d933d7d3afb74186b11b71f001d4

تاتیانا واروایا مدیر کل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو گفت که زبان چینی دارای بیشترین کاربرد و نیز یکی از قدیمیترین زبانهای جهان و بازگو کننده حکمت، سنت و فرهنگ چین است. چین به عنوان یکی از پویاترین اقتصادهای جهان، شریک مهم سازمان ملل متحد است و همچنین از لحاظ پرداخت حق عضویت سازمان ملل متحد در مقام دوم قرار دارد. در حالی که جهان با چالش ویروس کرونا مواجه است، سازمان ملل بیش از هر زمان دیگری به تعهد چین به چند جانبه گرایی نیاز دارد.

برگزاری موفق نخستین جشنواره ویدیوهای رادیو و تلویزیون مرکزی چین در سازمان ملل_fororder_09fa513d269759eebf3e36cf5c36231e6c22df9a

شن هایی شیونگ معاون وزیر تبلیغات و رییس رادیو و تلویزیون مرکزی چین ضمن تبریک به برندگان و شرکت کنندگان گفت: این نامه به جهان است که حاکی از اعتماد به نفس و گذشتن «زمستان سرد» همه گیری و آمدن «بهار» زیباست؛ این سمفونی «نواهای بهار» است که روی صحنه سازمان ملل اجرا میشود و شکوفا شدن گلهای تمدنهای مختلف را می ستاید. شرکت کنندگان با استفاده از یک زبان، صداهای مختلف خطاب به جهان بیان میکنند. در حقیقت، «یک جهان و چند صدا» چیزیست که سازمان ملل در پی آن بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا