دسته‌بندی نشده

بازیهای المپیک پکن چه میراث برای جهان باقی گذاشته است؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گرچه مشعل بازی‌های المپیک زمستانی پکن خاموش شده است، اما این رویداد ورزشی پرشکوه میراثهای معنوی و مادی گرانبهایی برای جهانیان به جا گذاشته است که یکی از آنها، روحیه سختی گذیری ورزشکاران است.

زمانی که مکس پاروت ورزشکار کانادایی بر روی سکوی قهرمان مسابقات اسلوپ استایل اسنوبرد مردان ایستاد، بسیاری نمی دانستند که او درگیر سرطان بود.

در سال ۲۰۱۸ تشخیص داده شد که پاروت به سرطان مبتلا شده است. او گفت: «در آن زمان نمی دانستم درد آینده چه کنم؛ ماهیچه هایم شروع به آتروفی کرده و من اصلاً قدرت نداشتم.» در سال ۲۰۱۹، پاروت تحت ۱۲ بار شیمی درمانی دریافت کرده و نهایتا بر بیماری غلبه کرده و موفق به حضور در بازیهای المپیک زمستانی پکن شد. او گفت: «هر بار که پاهایم را به اسنوبرد می بندم، بیشتر از بار قبلی قدردان آن هستم.»

یوزورو هانیو ورزشکار اسکیت نمایشی ژآپن در بازی های المپیک زمستانی پکن شرکت کرد. بزرگترین آرزوی او در این بازیها، انجام حرکت «پرش اکسل» (۴A) بود که قبلاً در تاریخ هیچ کسی آن را انجام نداده بود. تنها بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۱، او بیش از ۱۰۰۰ بار این حرکت را امتحان کرده بود.

اما او موفق به انجام آن در مسابقه اسکیت نمایشی بازیهای المپیک زمستانی پکن نشد. یوزورو هانیو در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود گفت: « هیچ وقت مثل این فرصت ببه انجام حرکت «۴A» نبودم. هنوز تسلیم نمی شوم. نمی خواهم اینطور باشد. ادامه می دهم.»

«فانک که شین» ورزشکار اسکی سرعت مسیر کوتاه چین در سه دوره بازیهای المپیک زمستانی شرکت کرده و این بار در حالی که کشور خود میزبان این رویداد بود، مفق به کسب یک طلا در رشته اسکی سرعت ۲۰۰۰ متر مختلط و یک برنز ۳۰۰۰ متر امدادی زنان شد. او گفت: «۱۲ سال است که منتظر این لحظه مانده ام. برای آن، طوری تمرین کرده ام که حتی از گلویم خون ریخته است. اما به نظرم این می ارزد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا