سیاسی

امیر دریادار سیاری: نیروهای مسلح آماده مقابله با تهدیدها هستند

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون هماهنگ کننده ارتش، گفت: به پشتوانه هوشمندی که در نیرو‌های مسلح، ارتش و نیرو‌های راهبردی دریایی وجود دارد هر روز بر توانمندی و ظرفیت آنان در حراست و حفاظت از مرز‌های ایران اسلامی افزوده می‌شود و آماده مقابله با هرگونه تهدیدی هستند.خبرگزاری میزان – امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین اختتامیه دومین دوره رقابت‌های نظامی داخلی نداجا جام شهدای هفتم آذر در ستاد ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) انزلی، گفت: برای انجام یک ماموریت موفق باید همیشه آماده باشیم، توان رزم خود را افزایش داده و هر روز بر این توان بیافزاییم.
وی تصریح کرد: آینده قابل پیش بینی نیست بنابراین وظیفه داریم برای مقابله با تهدیدات احتمالی آینده که چند وجهی و ترکیبی خواهد بود هر روز بر ظرفیت‌ها و توانمندی هایمان در ابعاد مختلف اضافه کرده و در این راه قصور نکنیم، زیرا هر گونه کوتاهی و غفلت موجب غافل‌گیری در مواجهه با تهدید می‌شود.
وی اضافه کرد: تهدید همیشه وجود دارد بنابراین نیرو‌های نظامی همواره باید آمادگی مقابله با آن را داشته باشند. هنگامی که از آمادگی بالایی برخورداریم و توان مقابله با تهدیدات را داریم دشمن جرات حمله را نخواهد داشت.
امیر دریادار سیاری تاکید کرد: فکر کردن به این موضوع که دشمنی نداریم، خطای بزرگی است، تهدید همیشه وجود دارد و در این میان نیرو‌های نظامی آموزش دیده و آماده مقابله با تهدید، مولفه‌ای اثرگذار در ارتقای توان رزم است.
وی اظهار کرد: همین آمادگی نیرو‌های مسلح بوده که در طول ۴۰ سال گذشته رژیم جنایتکار آمریکا را که در همه کشور‌های همسایه دارای پایگاه نظامی و هدف اصلی اش ایران اسلامی است، به عقب رانده است.
وی تصریح کرد: تا زمانی که آماده ایم و دارای توان بازدارندگی هستیم دشمن جرات و حتی تصور تعرض را نخواهد داشت.
معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی، مهمترین مولفه اثرگذار در توان رزم را نیروی انسانی دانست و افزود: نیروی انسانی در فرآیند آموزشی – تربیتی ما به نیروی انسانی ماهری بدل می‌شود که در مقابل تهدیدات آینده توان بازدارندگی دارد.
وی در ادامه افزود: امروز سرمایه انسانی نیروی دریایی ارتش با استفاده از همین توانمندی و هوشمندی، دریا‌ها را در می‌نوردد و توان رزم دارد و سابقه درخشانی در دفاع مقدس از خود به جای گذاشته است و می‌گذارد.
وی برگزاری این رقابت‌ها را اقدام ارزشمندی برای ارتقاء مهارت‌ها و کیفیت آموزش خواند و افزود: در صحنه نبرد هر جبهه‌ای که از مهارت بالاتری برخوردار باشد و بهتر بتواند از تجهیزات در اختیار بهره ببرد، برنده است.
دومین دوره رقابت نظامی داخلی نداجا جام شهدای هفتم آذر با قهرمانی ناوگان شمال و منطقه چهار دریایی امام رضا (ع) به کار خود پایان داد و منطقه یکم دریایی امامت نداجا و منطقه سوم دریایی نبوت این نیرو در این دوره از رقابت‌ها به ترتیب دوم و سوم شدند.
در این دوره از مسابقات که ۴۱ روز به طول انجامید هزار و ۱۷۱ نفر در ۱۱ حوزه و ۳۸ رشته تخصصی، هشت منطقه و پایگاه شرکت و ۱۲ داور این رقابت‌ها را قضاوت کردند.
شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته‌های ناوبری، سطحی و زیرسطحی، تکاوری، موشکی، جنگال، اطلاعات سیگنالی، غواصی، آشپزی صحرایی، پهبادی، هوا دریا، تیراندازی انفرادی و گروهی، باز و بسته کردن سلاح، مقاومت جسمانی و پینت بال در تمام جغرافیای نظامی نیروی دریایی از شمال تا بندرکنارک با هم به رقابت پرداختند.
انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا