خبر ویژهسلامت و پزشکی

کرونا در جهان

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

covid

بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۱۱۱ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۷۰۷ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲میلیون و ۴۶۳ هزار و ۶۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۸۶ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۶۴۲ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۷۸ هزار و ۶۴۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲۸ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۱۳ نفر رسیده است؛ تاکنون ۵۰۷ هزار و ۷۴۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۱۴ هزار و ۵۸۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۳۸۷ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۱۵۶ هزار و ۲۴۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۵۱ هزار و ۶۷ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۰ میلیون و ۸۱ هزار و ۶۹۳ نفر مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۲۴۴ هزار و ۹۵۵ برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.

کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز به‌ترتیب با ۴ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۳۱، ۴ میلیون و ۹۵ هزار و ۲۶۹، ۳ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۷۶۴، ۳ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۲۲ و ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۸۸۲ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ترکیه با ۲ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۱۹ مبتلا و آلمان نیز با ۲ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۵۶ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌‌ترتیب با ۱۸ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۷۲۳، ۱۰ میلیون و ۶۷۸ هزار و ۴۸ و ۹ میلیون و ۲۹ هزار و ۱۵۹ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا , کشور برزیل ,

/تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا