اقتصادیبورسخبر ویژه

مجمع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار می‌شود

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، محمد رضا پوررضایی در نشست مدیریت بازار سرمایه استان سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: پس از برگزاری مجمع عمومی ۳۱ شرکت‌ سرمایه‌گذاری در سراسر کشور و شکل‌گیری شرکت‌ها، مدیریت سرمایه سهامداران عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، به دست شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و اعضای هیات مدیره‌ای که سهام داران آنان را انتخاب کرده‌اند، سپرده خواهد شد.

وی ادامه داد: ۴۹ میلیون نفر در کشور سهام عدالت دارند که ۳۰ میلیون نفرشان سهام دار غیرمستقیم هستند و بقیه سهامداران روش مستقیم را برای سهام خود برگزیده‌اند.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی اظهار داشت: پنج مرحله برای ثبت شرکت‌های تعاونی حوزه سهام عدالت وجود دارد.

وی یادآور شد: مرحله اول تبدیل شرکت‌های تعاونی به شرکت سهامی عام در استان‌ها است که بیشتر این کار انجام شده و در قالب شرکت‌های تعاونی دیگر فعالیتی نداشته و شرکت‌ها به شرکت‌های سرمایه گذاری فعلی تبدیل شده‌اند.

همچنین برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها هستند که ماهیت آن به شرکت تعاونی استان‌ها تغییر کرده و هم اکنون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی محسوب می‌شوند.

پوررضایی تصریح کرد: برای اینکه این شرکت‌ها به ناشر بدل شوند، نیاز به طی مراحلی هستند که ثبت شرکت، پذیرش در بورس، دریافت نماد بورسی، انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و اصلاح اساس نامه از جمله این موارد است و وقتی این مراحل طی شد، شرکت‌ها به عنوان شرکت‌های ناشر استانی بورسی در سهام عدالت شناخته می‌شوند.

مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی اضافه کرد: فرایند و تصمیم‌گیری درباره نحوه سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه به شرکت‌ها سپرده شده است.

وی در توصیه‌ای به سهام داران گفت: اگر قرار است فردا سودی به سهام داران پرداخت و در مجامع شرکت و کارت اعتباری دریافت کنند،  باید در سامانه سجام ثبت نام و کد بورسی دریافت کنند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا