اجتماعیخبر ویژهورزشی

طارمی: رؤیای بازی در پورتو را داشتم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش  پیام فور، مهدی طارمی که در اولین فصل حضورش در پورتو درخشان ظاهر شده و در ۲۷ بازی از رقابت‌های مختلف آمار ۱۲ گل‌زده و ۹ پاس‌گل را از خود برجای گذاشته، به «دراگوئس»، مجله رسمی باشگاه پورتو گفت: در تابستان اخیر پیشنهادهایی از بنفیکا و اسپورتینگ لیسبون داشتم، اما پورتو را انتخاب کردم چون تیم خیلی قدرتمند و نسبت به بنفیکا تیم مشهورتری در ایران است.

وی افزود: با بیشتر هواداران ایرانی که صحبت می‌کردم می‌گفتند اگر جای من بودند دوست داشتند به پورتو بروند و ترجیح خودم هم همین بود. زمانی که فصل گذشته در تیم ریو آوه یکی از بهترین گلزنان لیگ شدم، با خودم می‌گفتم که اگر به پورتو بروم می‌توانم خودم را نسبت به ریو آوه بهتر نشان دهم چون در این تیم فرصت بیشتری خواهم داشت. پورتو قهرمان است و در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کند و جام‌های قهرمانی به دست می‌آورد. بازی در پورتو رؤیای من بود.

مهاجم تیم ملی ایران که در فصل ۲۰-۲۰۱۹ پس از حضوری کوتاه مدت در لیگ ستارگان قطر، به فوتبال اروپا نقل‌مکان کرد و به تیم ریو آوه پرتغالی پیوست، گفت: همیشه به بازی در اروپا فکر می‌کردم. می‌توانستم زودتر هم برای بازی کردن به اروپا بیایم، اما مشکلاتی داشتم و این امر زودتر محقق نشد. رؤیایم بازی در اروپا بود.

طارمی عنوان کرد: پس از جام جهانی ۲۰۱۸، وقتی در قطر بودم، پیشنهادهای زیادی داشتم، اما آنها اجازه جدایی به من ندادند. زمانی که بازیکن آزاد شدم، می‌دانستم که شاید بهترین زمان برای آمدن به اروپا نباشد، اما می‌خواستم بازی در اروپا را امتحان کنم و ببینم چه اتفاقی خواهد افتاد و اینکه آیا می‌توانم پیشرفت کنم. در سن ۲۱ یا ۲۲ سالگی می‌توان به فوتبال اروپا آمد، اما برای فوتبالیست‌های ایرانی خیلی دشوار است که کشور را زودتر ترک کنند. سپس راهی ریو آوه شدم و فصل فوق‌العاده‌ای در آنجا داشتم. با خودم گفتم که می‌توانم اینجا بهترین بازیکن باشم و می‌توانم به مراحل بالاتر هم بروم. هر کاری که لازم بود انجام دادم تا در ریوه آوه حرفه‌ای باشم و سپس به پورتو پیوستم.

پورتو در حال حاضر با ۴۰ امیاز در رده دوم لیگ برتر پرتغال است و با اسپورتینگ لیسبون که یک بازی کمتر انجام داده، پنج امتیاز اختلاف دارد، اما طارمی ۲۸ ساله نسبت به کسب قهرمانی در این رقابت‌ها خوشبین است.

طارمی خاطرنشان کرد: این فصل امتیازهایی از دست داده‌ایم چون بازی همزمان در چند تورنمنت دشوار است، اما بر این باورم که ما در آینده به جایگاه مدنظرمان خواهیم رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا