سیاسیگفت و گو

حاج قاسم همه ی ارزش ها را دارا بود

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

افتخارم این است که در جبهه کفش جفت کن بودم و همراه عزیزان رزمنده و شهدا و مجاهدین بودم. همه دوستان ما رفتند و در این دنیا ماندیم که خداوند ان شاء الله شهادت را نصیب همه عاشقان کند» این ها بخشی از حرف های اسماعیل سعادت نژاد است که آرزوی شهادت می کند او شاغل در سپاه پاسداران انقلاب اسلام و نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان بود، سعادت نژاد در حال حاضر در نیروی قدس است.با این مرد با اخلاص در خصوص شهید بزرگوار حاج قاسم به گفت و گو نشستیم که حاصل آن در پی می آید:

چند سال با سردار دوست بودید و نحوه آشنایتان به چه شکل بود؟
از سال ۶۲ تا لحظه ای که شهید شدند؛ اولین بار از طرف بسیج به لشگر ثار الله رفتم و آنجا بود که با سردار آشنا شدم و این دوستی شکل گرفت.
چرا از مکتب شهید سلیمانی به عنوان مکتب یاد می شود؟
یک بخشی از مکتب مرتبط به حاج قاسم و بخش دیگر مربوط به شرایط اقتضایی به وجود آمده است که با توجه به این شرایط مکتب حاج قاسم گل کرد.
به نظر شما شخصیت حاج قاسم به چه شکل بود؟
حاج قاسم فرد شجاع، رزمنده، جنگجو و سرآمد مهر و محبت و عاطفه بود و نسبت به بچه های شهدا بسیار با محبت و مهربان بود.
در میدان جنگ و جبهه حاج قاسم فرد مجاهد به تمام معنا بود و دشمن را در هر سنگری که بود آن را تعقیب می کرد تا از پا در بیاورد و به زمین بزند.حاج قاسم همه ی ارزش ها را دارا بود.
سردار در چهار صحنه حضور جهادی پیدا کرد، یکی از آنها صحنه انقلاب اسلامی بود؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حاج قاسم فرمانده جنگ شد.
حاج قاسم در جنگهای عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، افغانستان، بوسنی و هرزوگوین، با هماهنگی دولت ها حضور داشته و فرمانده ای می کردند و به مردم یاری می رساند.

به نظر شما محبوبیت حاج قاسم در بین مردم به چه علت بود؟
خداوند در قرآن می فرمایند: آنهایی که ایمان آورده و عمل صالح به جا آورند محبت و دوستیشان را در دل مردم قرار می دهم.
حاج قاسم شبانه روز نمی خوابیدند و روحیه ای خستگی ناپذیر داشتند؛ ارادت خاصی نسبت به مجاهدین، رزمندگان، جانبازان و خانواده های شهدا داشتند.
بگذارید یک مثالی بزنم تا پی به شخصیت این مرد بزرگ ببرید. داعش در نقاط مختلفی از عراق حمله کرد از جمله ایزدی ها. سردار سلیمانی در این زمینه نا آرام بود و نیرو‌ها را بسیج کرد برای دفاع ایزدی‌هایی که مسلمان نبودند، خودشان هم در این منطقه حاضر شد و با داعشی‌ها جنگید.
شیرین ترین خاطره ای که با حاج قاسم داشتید را بفرمایید:
در مراسم مادر سردار شهید محمد جمالی برای عرض تسلیت وارد شد و من شاهد این صحنه بودم؛ شهید جمالی سردار را بغل گرفت و به پای حاج قاسم افتاد و درخواست کرد تا او را به سوریه اعزام کند، سردار محمد را بلند کرد و در خواستش را قبول کرد. محمد بعد از سه ماه به شهادت رسید، حاج قاسم در مراسم تشییع شهید جمالی شرکت کرد و پیکر شهید را داخل قبر گذاشت و صورت، دست و پای شهید را بوسید و گفت محمد این بوسه ها جای آن بوسه ها، مرا ببخش.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا