اقتصادیبیمهخبر ویژه

بیمه آسیا سود مشارکت در بیمه های عمر را اعلام نمی‌کند؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری، شرکت بیمه آسیا چندی است که از اعلام سود مشارکت بیمه های عمر خود سرباز زده و در وبسایت این شرکت هم خدماتی به مشتریان داده نمی‌شود.

بیمه های عمر سبک جدیدی از سرمایه گذاری با هدف جمع‌آوری نقدینگی برای شرکت های بیمه، شرایطی را فراهم می کند تا در انجام فعالیت های اقتصادی، هم در گردش چرخ صنعت و اقتصاد کشور فعال بوده و هم سود حاصل را میان سرمایه‌گذاران تقسیم کنند.

وقتی از سود بیمه عمر صحبت می‌کنیم همیشه برای بیمه‌گزاران این سؤال پیش می‌آید که با خرید بیمه عمر چه مقدار سود نصیبشان می‌شود و یا چطور می توانند این سود را افزایش دهند.

طبق قانون بیمه عمر دو نوع سود به بیمه‌گزار تعلق میگیرد. اول سود تضمینی که میزان این سود توسط بیمه مرکزی محاسبه شده و به تمامی شرکت‌های بیمه ابلاغ میشود. طی این ابلاغ همه شرکت‌های بیمه موظف هستند سود تعیین شده را به بیمه‌گزاران پرداخت کنند واگر به هر علتی بیمه‌گر این سود را نپردازد، بیمه مرکزیآن را پرداخت می‌کند. دوم سود مشارکت در منافع.

قوانین بیمه به هیچ وجه مشابه قوانین بانک نیست به همین دلیل اشتباه است اگر بخواهیم به شیوه‌ای که بانک به سپرده‌گذاران خود سود می‌دهد، سود بیمه عمر را حسابکنیم. قوانین بیمه عمر در همه شرکت‌های بیمه رعایت می‌شوند اما با تغییر در مواردی که به عهده شرکت گذاشته می‌شود، شرکت‌های بیمه می‌توانند سود بیشتر یاکمتری را به بیمه‌گزاران خود بدهند.

مثلاً در مورد سود حاصل از مشارکت، همه شرکت‌ها باید بیمه ‌گزاران خود را در ۸۵% سود حاصل از مشارکت سهیم کنند با این حال ممکن است یک شرکت تصمیم بگیرد بیمه‌گزارانش را در ۹۰% از سرمایه‌گذاری‌های خودسهیم کند.

براساس مواردی که بطور خلاصه ذکر شد، شرکت‌های بیمه هرساله سود مشارکت بیمه‌های عمر را به بیمه گزاران اعلام می‌کنند. اما شرکت بیمه آسیا مدتی است که بنا به دلایل نامعلوم، از اعلام آن سرباز زده است.

نکته دیگر، زمانی که بیمه گزار به بخش استعلام سود مشارکت بیمه عمر و پس انداز بیمه آسیا “اینجا” مراجعه می کند، صفحه مربوطه از ارائه خدمات به کاربران معذور است!

در پایان گفتنی است در حالی که برخی شرکتهای بیمه سود مشارکت بیمه های عمر خود را برای سال ۱۳۹۸ اعلام کرده‌اند، بهتر است سایر شرکتهای بیمه هم هر چه سریعتر بر این امر همت گمارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا