ورزشی

به جای داور باید نگران قطر می بودیم!

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در صحنه منجر به پنالتی برای ایران، او می‌توانست با اغماض سوت بزند و دستور به ادامه بازی بدهد، ولی با بررسی دقیق، یک ضربه پنالتی به سود ایران اعلام کرد. او حتی سه دقیقه بیشتر از ۱۳ دقیقه وقت اضافه، زمان لحاظ کرد، تا جایی که صدای اعتراض قطری‌ها بلند شد.داور کویتی با وجود انتقادهای بسیار، قضاوت خوبی به نمایش گذاشت.
به گزارش طرفداری، وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا نام احمد العلی را به عنوان داور بازی حساس تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ انتخاب کرد، سرمربی و بازیکنان و حتی مدیران فدراسیون فوتبال از انتخاب یک داور عرب برای این دیدار به شدت انتقاد کردند.
این داور ۳۷ ساله کویتی تجربه زیادی نداشت و به دلیل تعلیق فوتبال کویت، از سال ۲۰۲۰ فعالیت بین‌المللی خود را در رده باشگاهی آسیا آغاز کرد و از سال ۲۰۲۲ وارد رده ملی شد. احمد العلی بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا را هم سوت زده بود، ولی تردید زیادی نسبت به توانایی او برای قضاوت دیداری در بالاترین سطح فوتبال آسیا وجود داشت.
از آنجایی که او از کشوری عرب بود، فوتبالدوستان ایرانی نگران بودند کفه سوت‌های او به نفع قطر میزبان سنگینی کند و حتی امیر قلعه نویی بارها تأکید کرد انتظار برقراری عدالت را دارد، اما احمد العلی قضاوتی تقریبا بی‌نقص را به نمایش گذاشت. در صحنه منجر به پنالتی برای ایران، او می‌توانست با اغماض سوت بزند و دستور به ادامه بازی بدهد، ولی با بررسی دقیق، یک ضربه پنالتی به سود ایران اعلام کرد. او حتی سه دقیقه بیشتر از ۱۳ دقیقه وقت اضافه، زمان لحاظ کرد، تا جایی که صدای اعتراض قطری‌ها بلند شد.
در نهایت هم او سوتی نزد و قضاوتی نداشت که بازیکنان و مربیان ایران به آن استناد کرده و شکست تلخ امشب را به گردن داور بیندازند. بزرگترین رقیب ایران، تیم میزبان بود که با دفاع چند لایه و پرس سنگین و البته استفاده از موقعیت‌ها، امید ایران برای شکستن طلسمی به قدمت نیم قرن را ناامید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا