اجتماعیخبر ویژه

جمعیت متوسط روزانه ۱۱۰۰ گردشگر، ملاک برنامه‌ریزی منطقه نمونه گردشگری باباحیدر/ اختصاص ۵۰ درصد فضاهای اقامتی به واحدهای بوم‌گردی و متل‌های متمرکز/ راه‌اندازی سیستم جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی قبل از آغاز فعالیت

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرزانه صادق مالواجرد، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با ارسال نامه‌ای به استاندار چهارمحال و بختیاری، مصوبه این در خصوص طرح جامع منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر را اعلام کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

در اجرای ماده ۴۲ آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه و عمران محلی ، ناحیه‌ای ، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور به استحضار می‌رساند: شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ خود، طرح جامع منطقه نمونه گردشگری “سراب باباحیدر” مصوب مورخ پنجم مردادماه ۱۳۹۲ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان چهارمحال و بختیاری را با عنایت به صورتجلسه مورخ ۲۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ کمیته فنی ۲ (گردشگری) مورد بررسی قرار داد و مقرر کرد، اسناد و مدارک طرح با اعمال اصلاحات زیر و تایید دبیرخانه شورایعالی به مراجع مربوطه ابلاغ شود:

۱- جمعیت متوسط گردشگر روزانه ۱۱۰۰ نفر، ملاک برنامه‌ریزی فیزیکی و احداث فضاهای اقامتی، تفریحی و خدماتی در محدوده ۲۶٫۵ هکتاری طرح منطقه نمونه گردشگری سراب بابا حیدر قرار گیرد.
۲- میزان آب قابل تخصیص پروژه مجددا توسط دبیرخانه شورایعالی از وزارت نیرو استعلام و متعاقبا میزان احداثات منطقه با آن هماهنگ شود. در هر صورت، حداکثر سطح اشغال ساختمانی برای کلیه احدائات طرح اعم از فضاهای اقامتی، تفریحی، گردشگری و خدماتی معادل ۷/۵ درصد و حداکثر تراکم قابل احداث در آن معادل ۶/۴ درصد خواهد بود.
۳- به جهت انطباق هرچه بیشتر منطقه نمونه گردشگری با الگوی بومی ساخت و ساز استان و منطقه باباحیدر، اختصاص حداقل ۵۰ درصد از فضاهای اقامتی منطقه نمونه گردشگری به واحدهای بوم گردی و متل های متمرکز الزامی است.
همچنین عنوان واحدهای اقامتی “خودپذیرا” به “متل” تغییر یابد.
۴- با توجه به قرار گرفتن منطقه نمونه گردشگری در بالادست سد باباحیدر، احداث و راه‌اندازی سیستم جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی و تصفیه‌خانه فاضلاب در منطقه نمونه گردشگری، قبل از شروع فعالیت منطقه نمونه گردشگری الزامی است.
۵- کل عرصه و اعیان منطقه نمونه گردشگری جهت استفاده عمومی است و هر گونه تفکیک و واگذاری عرصه و اعیان با توجه به شرایط و ملاحظات سازمان امور اراضی کشور که در سند واگذاری ذکر شده، ممنوع است.
۶- رعایت ملاحظات زیست‌‌محیطی مطابق نامه شماره ۹۰/۵۰۶۴۶ مورخ ۱۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۰ سازمان حفاظت محیط‌زیست در مراحل اجرای طرح الزامی است.
۷- رعایت ضوابط مربوط به حریم و حاشیه ۱۰۰ متر جاده فارسان به چلگرد الزامی است.

مراتب جهت استحضار و صدور دستور انعکاس و اقدام اعلام می‌شود. خواهشمند است دستور فرمائید مدارک طرح، پس از اصلاح بر اساس مصوبه، جهت ابلاغ به مراجع ذی‌ربط در اختیار دبیرخانه شورایعالی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا