خبر ویژهسیاسی

استفاده از ظرفیت کانون‌های مساجد در اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان»

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری، حجت‌الاسلام محمدنقی یارمحمدی ، با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان»، اظهار کرد: بنا بر آنچه که در منابع دینی آمده است، افزایش بصیرت و آگاهی در هر سن و موقعیتی بر مسلمانان واجب بوده و می‌بایست شعر “ز گهواره تا گور دانش بجوی” همچون خون در رگ‌های عموم مسلمانان شریان پیدا کند.

رییس کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان زنجان افزود: طرح «هر مسجد یک حقوقدان» رویکردی ارزشمند است که به افزایش سطح اطلاعات و آگاهی مردم که طبیعتا از بسیاری از مشکلات حقوقی و قانونی اطلاعی ندارند کمک و از ایجاد خطا جلوگیری خواهد کرد و به کاهش درگیری، نزاع و کشمکش کمک می‌کند.

یارمحمدی با بیان اینکه علما به علت نحوه تعامل با مردم در شهرها و روستاها می‌توانند در زمینه دانش‌افزایی در بین اقشار مختلف جامعه موثر و هدفمند عمل کنند، تصریح  کرد: ۳۵۸ باب کانون فرهنگی‌هنری مساجد در استان فعال بوده که در این زمینه می‌توانند به نحو احسن نقش‌آفرینی کنند.

وی عنوان کرد: گرچه مسجد، نهادی مشترک بین همه مسلمانان است، اما ویژگی‌ها و امکانات خاص فرهنگ شیعه جایگاه و اهمیتی مضاعف به آن بخشیده است که  از جمله مهم‌ترین این عناصر و امکانات باید از نهاد مستقل و قدرتمند روحانیت و مرجعیت یاد کرد که در مقاطع مختلف تاریخی جریان‌ساز بوده و اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز می‌تواند با استفاده از ظرفیت ایجاد شده موثر واقع شود.

یارمحمدی یادآور شد: همان‌طوری‌که رییس قوه قضائیه تاکید کرده است که نهضت دانش‌افزایی حقوقی جامعه، موجب تسهیل دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و دانش حقوقی و امنیت اجتماعی و خیر عمومی شده و همچنین تبعا در پیشگیری از دعاوی و جلوگیری از اطاله دادرسی می‌تواند بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا