دسته‌بندی نشده

ارتش چین مدافع قاطع مردم و صلح است

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

طی ۹۳ سال گذشته، ارتش چین همواره با پایبندی بر هدف اولیه و رسالت خود، محافظی قاطع و نیرومند از مردم چین بوده است. اوایل امسال، با شیوع ناگهانی ویروس کرونا، ارتش چین در اولین فرصت عالیترین تیم بهداشتی خود را تشکیل داد و به شهر وو هان اعزام کرد. تابستان امسال پس از وقوع سیل شدید در مناطق مختلف جنوب چین، ارتش چین بار دیگر به خط مقدم مقابله با سیل رفت و به امدادرسانی به سیلزدگان پرداخت.

ارتش چین مدافعی قاطع از صلح جهان نیز میباشد. طی ۷۱ سال پس از تاسیس جمهوری خلق چین، چین نو هرگز آغازگر هیچ جنگ و درگیری نظامی نبوده، به هیچ کشوری حمله نکرده و خاک هیچ کشور دیگری را اشغال نکرده و همواره سیاستی مبتنی بر دفاع از خود در پیش گرفته است.

امسال سی امین سالگرد شرکت چین در فعالیت صلحبانی سازمان ملل است. چین تا کنون مجموعاً در ۲۶ مأموریت صلحبانی سازمان ملل شرکت و بیش از ۴۰ هزار نیرو به این مأموریتها اعزام کرده است که بیش از ده سرباز چینی در جریان آنها جان خود را از دست داده اند. از سوی دیگر چین از ماه دسامبر ۲۰۰۸ تا کنون ۳۵ گروه برای محافظت از کشتیهای بازرگانی به خلیج عدن اعزام و ۱۲ سال در این مأموریتها شرکت و سهم خود را در دفاع از نظام حمل و نقل دریایی جهان اداء کرده است.

از زمان شیوع بیماری ابولا در کشورهای غرب آفریقا در سال ۲۰۱۴ میلادی، ارتش چین نیز با اعزام ۶ هیئت بهداشتی پزشکی به سیرالئون و لیبریا که از پردامنه ترین فعالیتهای امداد پزشکی ارتش چین در خارج از زمان تاسیس جمهوری خلق چین به شمار می رود، نقش مهمی در کمکهای انسانی بین المللی اداء کرد.

با وجود این حقایق، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش در سخنرانی خود در کتابخانه ریچارد نیکسون، ارتش چین را به آلت دست دولت برای سلطه جهانی و دفاع نکردن از مردم متهم کرد. این دروغ رسوا حتی ارزش تکذیب هم ندارد. در مقایسه با سیاستبازان آمریکایی که نیروهای نظامی این کشور را برای تهدید و رجزخوانی و ایجاد ناآرامی به سراسر جهان اعزام می کنند، نقش چین در دفاع از آرامش مردم در داخل و حفاظت از صلح و ثبات جهان بر همگان روشن و معلوم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا