ورزشی

پیروزی در برابر ژاپن یا باخت در برابر قطر؟ کدام یک مردم را بیشتر تحت تأثیر قرار داد؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کانال تحلیل شبکه‌های اجتماعی مجازی نوشت: در هفته اخیر، پیروزی تیم فوتبال ایران در برابر ژاپن و سپس باخت در برابر قطر، از مهمترین موضوعات مورد توجه مردم بوده است. از بامداد ۱۳ بهمن تاکنون در توئیتر حدود ۸۰ هزار توئیت با ۱ میلیون ۷۲۰ هزار لایک و در تلگرام ۲۰۸ هزار مطلب با ۶۰۶ میلیون بازید در این رابطه منتشر شد.اما کدام یک از این دو بازی، بیشتر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است؟ داده‌های گوگل نشان می‌دهد که بازی ایران و قطر و تماشای زنده آن، بیشترین جستجو را در میان ایرانیان در روز گذشته داشته است.
نکته جالب در این داده‌ها آن است که اوج جستجوها راجع به بازی ایران و ژاپن، پس از پایان بازی و اوج جستجوها راجع به بازی ایران و قطر، در هنگام آغاز بازی بوده است؛ داده‌ای که تفاوت رفتار ایرانیان در مواجهه با هر دو بازی را نشان می‌دهد. به‌عبارت بهتر، حساسیت به بازی ایران و ژاپن در لحظات پایانی آن و خصوصا پس از پیروزی به اوج خود رسیده است اما در بازی با قطر، از همان ابتدا بسیاری از مردم به بازی توجه داشته‌اند.

در تلگرام نیز، پست‌های مربوط به بازی ایران و قطر بیشتر از بازی ایران و ژاپن بوده است؛ این در حالی است که در توئیتر روند برعکس بوده و بازی ایران و ژاپن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بنظر می‌آید که بحث بر سر خوشحالی و شادمانی پس پیروزی در برابر ژاپن، باعث شده است که در توئیتر مطالب بیشتری در قیاس با بازی با قطر منتشر شود.
مجموع این داده‌ها نشان می‌دهد که در ابعاد ملی و پلتفرم‌هایی که ایرانیان بیشتر از آن استفاده می‌کنند، حساسیت به بازی ایران و قطر بیشتر از حساسیت به بازی ایران و ژاپن بوده است و در نتیجه، احتمالا، شکست در برابر قطر بیشتر از پیروزی در مقابل ژاپن، ایرانیان را تحت تأثیر قرار داده است.
بنظر می‌رسد پیروزی ایران در برابر ژاپن، باعث شادمانی و امید به قهرمانی شده و در نتیجه بازی‌های جام ملت‌های آسیا برای مردم حساس‌تر شده است و این موضوع بینندگان بازی ایران و قطر را بیشتر کرده است. به‌همین با دلیل شکست در برابر قطر، احتمالا ناامیدی و ناراحتی بیشتری در قیاس با شادمانی پیروزی در برابر ژاپن ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا