دسته‌بندی نشده

نقش فناوری های دیجیتال در تسریع احیای صنعت توریسم چین

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 در حالیکه مقاصد توریستی چین فناوری های جدیدی را برای غنی کردن تجربه بازدید کنندگان ارائه کرده و اجرای سیستم های مدیریتی هوشمندی را به منظور ارتقاء و بهبود خدمات رسانی به توریست ها پیش گرفته اند، قالب های جدید شغلی و کسب و کاری مانند مسافرت ها و نمایش ها و نمایشگاه های مجازی نیز در این بین رونق پیدا کرده و شکوفا شده اند.

نقش فناوری های دیجیتال در تسریع احیای صنعت توریسم چین_fororder_FOREIGN202103310912000533984223200

صنعت گردشگری چین با وجود حملات ویروس کرونا، با احیا و توسعه در سال ۲۰۲۰ میلادی همراه شد؛ برآوردها حاکی از آن است که تعداد بازدیدکنندگان داخلی از جاذبه های توریستی سراسر چین و درآمد گردشگری این کشور در طول تعطیلات روز ملی و تعطیلات مربوط به جشنواره نیمه بهار در سال ۲۰۲۰ میلادی، به ترتیب با روند احیای ۷۹ و ۶۹٫۹ درصدی همراه بوده اند.

چین در آستانه فرا رسیدن تعطیلات مربوط به روز جاروکشی آرامگاه ها موسوم به «Tomb-sweeping» و یا روز «چین مینگ» (Qingming) است که امسال در تاریخ ۴ آوریل برابر با ۱۵ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

بر اساس برآوردهای صورت گرفته توسط یک مؤسسه تحقیقاتی که زیر مجموعه شرکت خدمات مسافرتی آنلاین چینی موسوم به «سی تریپ» (Ctrip) فعالیت می کند، پیش بینی می شود که تعداد توریست های چینی در طول این تعطیلات به سطح دوره مشابه در سال ۲۰۱۹ میلادی بازگردد و ۱۰۰ میلیون سفر در این کشور انجام شود.

اجرای الگوهای جدید گردشگری در پی توسعه اینترنت، سریعا در چین رشد پیدا کرده و باعث نوآوری هر چه بیشتر در الگوهای تولیدی، خدمات رسانی و مدیریتی و تنوع بخشیدن به محصولات گردشگری و گسترش فضای مصرف توریسم در چین شده است.

گزارش منتشر شده از سوی آکادمی گردشگری چین موسوم به « CTA» حاکی از آن است که انتظار می رود در طول ۵ سال آینده، متوسط بازدیدهای سالانه از بازار گردشگری داخلی چین به ۱۰ میلیارد بازدید و هزینه های صورت گرفته از سوی گردشگران در این کشور به مبلغی معادل ۱۰ تریلیون یوان برابر با ۱٫۵۲ تریلیون دلار برسد.

«دای بین» (Dai Bin) مدیر آکادمی گردشگری چین با اشاره به اینکه توریست ها در حال حاضر می توانند با استفاده از بسترهای آنلاین، به جستجوی آژانس های مسافرتی، نکات سفر و رزرو بلیط برای بازدید از مقاصد توریستی بپردازند، تاکید دارد که فناوری های اطلاعاتی مدرن و اینترنت باعث ایجاد نوآوری مداوم در خدمات رسانی های مسافرتی شده است؛ تسریع به کارگیری داده های کلان، رایانش ابری، ارتباط های سیار و پایانه های هوشمند در صنعت توریسم نه تنها باعث تغییر الگوهای مصرف گردشگری شده بلکه نوع ارائه خدمات توریستی را نیز متحول ساخته است.

بدنبال دیجیتالی شدن و بهبود خدمات رسانی در صنعت گردشگری، امکان رزرو بلیط برای بازدید از مناطق دیدنی چین در بازه های مختلف زمانی فراهم شده است و تضمین نظارت و تعیین ترافیک های توریستی و پارکینگ های هوشمند، یک تجربه مسافرتی به مراتب بهتر و منظم تر را برای توریست ها فراهم می کند؛ از طرف دیگر، توسعه محصولات مربوط به تورهای دیجیتالی و معرفی خدمات رسانی های هوشمند از جمله نقشه های الکترونیکی، تجربه سفر مصرف کننده را غنی تر می سازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا