دسته‌بندی نشده

حرکت سریع چین در مسیر واکسیناسیون علیه کرونا

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در عین حال به نوشته همین رسانه ها، سرعت تزریق واکسن کرونا در چین نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در حال حاضر  ظرف مدت تنها  ۵ روز ۱۰۰ میلیون نفر در چین واکسینه می شوند اما در آغاز واکسیناسیون برای واکسن زدن به این تعداد از جمعیت ۲۵ روز صرف می شد.

حرکت سریع چین در مسیر واکسیناسیون علیه کرونا_fororder_3456075

اکنون مردم چین با کنار گذاشتن عدم تمایل به واکسینه شدن و یا هر گونه تضاد فکری دیگری، با سرعت در مسیر واکسیناسیون پیش می روند و حتی برخی مردم مناطق دورافتاده برای دسترسی هرچه زودتر به واکسن راهی شهرهای دیگر می شوند.

میزان بالای واکسیناسیون یکی از پیش شرط های بازگشایی مرزهای چین به سوی شهروندان کشورهای دیگر و ازسرگیری مبادلات خارجی به شمار می رود.

با افزایش تولید واکسن کرونا در ماه مه سال جاری، در ماه ژوئن، میانگین تزریق روزانه واکسن در چین به ۱۸ میلیون و ۲۵۰ هزار دوز رسید. با توجه به این سرعت واکسیناسیون پیش بینی می شود که تا پایان ماه جاری، چین به هدف خود مبنی بر واکسیناسیون ۴۰ درصد از کل جمعیت کشور دست پیدا کند.

جین دونگ یان، کارشناس دانشگاه هنگ کنگ در همین رابطه گفت: در دوره آغاز واکسیناسیون، برخی مردم نسبت به تزریق واکسن تردید و یا نگرانی داشتند اما اکنون چین با ارائه توضیحات کامل و توصیه های مناسب، این تردیدها و نگرانی ها را برطرف کرده است.

وی گفت: توان بالای چین در بسیج نیروها، دستیابی به هدف بعدی یعنی واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت کشور تا پایان سال جاری میلادی را نیز ممکن می‌سازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا