ورزشی

پنج ستاره قلعه نویی و حسرت بزرگ در آسیا

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۵ ستاره تیم ملی هنوز فرصت بازی کردن به آن ها نرسیده است.به گزارش ایلنا، امیر قلعه‌نویی از ابتدای جام ملت‌های آسیا تا‌کنون به ۲۱ بازیکن خود میدان داده اما ۵ نفر از مجموع ۲۶ بازیکنی که راهی قطر شدند، تا‌کنون فرصت بازی نیافته‌اند.
شاید اگر علیرضا بیرانوند دچار لغزش می‌شد یکی از میان حسینی یا نیازمند شانس بازی در ترکیب اصلی تیم ملی را پیدا می‌کرد اما دروازه‌بان اول تیم ملی در ۳ بازی نخست نمایش اطمینان‌بخشی داشته و در بازی با سوریه هم دروازه‌بان اول تیم ملی خواهد بود و مگر در صورت مصدومیت بتوان اقبالی برای دو گزینه دیگر قائل بود.
حسینی و نیازمند به احتمال زیاد جام ملت‌های آسیا را بدون بازی به پایان خواهند رساند اما درکنار این دو باید نام ۳ نفر دیگر را نیز مورد توجه قرار داد.
تا‌کنون که ۲۱ بازیکن در ترکیب تیم ملی به کار گرفته شده‌اند جایی برای مهدی ترابی باز نشده که در ترکیب قرار بگیرد. البته بازی نکردن ترابی بیشتر به دلیل مصدومیت بوده وگرنه قلعه‌نویی روی این بازیکن نظر مساعد دارد و چنانچه ترابی در شرایط ایده‌آلی قرار داشت، تا‌کنون در ترکیب تیم ملی به میدان می‌رفت و درکنار دیگر مهاجمان پرتعداد تیم ملی بر تعداد بازی‌های ملی‌اش می‌افزود.
احتمالاً ترابی در ادامه جام ملت‌های آسیا طلسم بازی نکردن خود را خواهد شکست اما شاید آریا یوسفی و سامان فلاح جام را بدون بازی به پایان خواهند رساند. هرچند که فلاح در بازی با سوریه کورسوی امیدی برای بازی در ترکیب دفاعی تیم ملی خواهد داشت اما با توجه به تجربیات چشمی اقبال او به حداقل خواهد رسید و این بازیکن بعید است در ترکیب تیم ملی به کار گرفته شود. فلاح البته در آینده به احتمال زیاد تبدیل به یکی از مدافعان کلیدی تیم ملی خواهد شد و شاید تماشای جام ملت‌های آسیا اساساً برای او انگیزه باشد تا در آینده خود را به عنوان یکی از مدعیان جدی بازی در این پست مطرح سازد. نام آریا یوسفی را هم ممکن است بعد از این بیشتر بشنویم و این بازیکن که در جام ملت‌های آسیا تماماً بیننده رقابت‌ها بود در آینده به یکی از ارکان اصلی تیم ملی تبدیل خواهد شد. به هرحال نشستن روی نیمکت یا انتقال به سکو چندان هم بی‌فایده نیست و بازیکنانی از این دست را در آینده بدل به گزینه‌های جدی‌تری در افکار مربیان تیم ملی خواهد کرد.
از یاد نباید برد برخی از بازیکنانی که اکنون با تعدد بازی‌های ملی برابرمان قرار گرفتند، در گذشته عناصری غالباً نیمکت‌نشین بوده‌اند و حتی به مانند برخی از این بازیکنان در تورنمنت‌های بزرگ و یا بازی‌های تدارکاتی فرصت بازی نیافته‌اند اما سکو‌نشینی در تیم ملی همیشه ره‌آورد تلخی ندارد؛ بخصوص برای فلاح و برزگر که برخلاف حسینی، ترابی و نیازمند حتی در بازی‌های ملی قبل از جام ملت‌ها نیز حضوری نداشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا