خبر ویژهمدیریت شهری

طراحى «سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین مترو»/ سامانه‌اى براى حمایت از بومى سازى و جهش تولید

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

على امام مدیرعامل این شرکت با اعلام خبر طراحى «سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین مترو» خاطرنشان کرد: این سامانه‌ با در نظر گرفتن بخش‌هاى مختلف عمرانى، تجهیزات و ناوگان توسط یک مشاور، طراحی شده و زیرساخت‌هاى آن شکل گرفته است. سپس با انتخاب یک مشاور، بهره‌بردارى از آن آغاز مى‌شود.

امام با اشاره به این که در انعقاد هر قرارداد همواره مشخصات فنى، استانداردها، تامین کنندگان، پیمانکاران و مواردى از این قبیل مورد بررسى کارشناسان ما قرار مى‌گیرد، گفت: با توجه به این که تامین کنندگان باید بتوانند بر اساس استانداردهاى مورد نظر شرکت مترو و در مدت زمان مشخص در هر قرارداد، پروژه‌هاى مختلف را اجرایى کنند، روند ارزیابى کارشناسان در هر قرارداد وقت و انرژی زیادى را از شرکت مترو دریافت مى‌کند. لذا راه‌اندازى این سامانه منجر به کوتاه شدن روند بررسى تامین کنندگان و پیمانکاران و نیز توان اجرایى آنها مى‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه این سامانه یک پل ارتباطى بین تامین کنندگان داخلى و خارجى تجهیزات مترو است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشى از تجهیزات شرکت مترو از تامین کنندگان خارجى تهیه مى‌شود این در حالى است که بسیارى از مجموعه‌هاى داخلى توان تامین این تجهیزات را دارند اما به دلایل مختلف از جمله تحریم‌ها نمى‌توانند تاییدیه‌هاى لازم را دریافت کنند یا حتى اگر بتواند هزینه نهایى آن کالا افزایش مى‌یابد.

امام با اشاره به اینکه راه‌اندازى «سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین» چگونگى طى مراحلى که تامین کنندگان داخلى مى‌توانند بر اساس آن استانداردهاى لازم را به دست بیاورند را پشتیبانى مىکند، اظهار کرد: در نتیجه این سامانه شرایط را برای رقابت تولیدکنندگان داخلى با تولیدکنندگان خارجى تسهیل مى‌کند.

او افزود: بدون شک این موضوع گامى ارزنده در راستای جهش تولید بر اساس شعار سال جارى و حمایت هر چه بیشتر از بومى سازى است.

امام با بیان این که افزایش رقابت بین تامین کنندگان داخلى یکى دیگر از پیامدهاى مثبت راه‌اندازى «سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین» است، تاکید کرد: افزایش رقابت منجر به کیفیت بالاتر و کاهش قیمت مى‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به این که در این سامانه روند ارزیابى به صورت موردى و بر اساس هر قرارداد نخواهد بود، تاکیدکرد: براى هر پروژه تمام استانداردها، الزامات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز از سوى ما در سامانه به صورت آنلاین درج مى‌شود. تامین کنندگانى که توان تامین تجهیزات و استانداردهاى مورد نظر ما را دارند اعلام آمادگى کرده، مستندات خود را ارائه و تاییدیه مورد نظر را به صورت آنى دریافت مى‌کنند.

امام افزود: از سوى دیگر شرکت‌هایى که به مرور استانداردهاى مورد نظر را از دست مى‌دهند از سامانه خارج شده تا بتوانند دوباره استانداردها را به دست بیاورند. در نتیجه هنگامى که براى آغاز یک پروژه درصدد انعقاد قرارداد هستیم بر اساس داده‌هاى روز و استانداردهاى واقعى موجود براى هر تامین‌کننده اقدام به انعقاد قرارداد مى‌کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهرى تهران و حومه (مترو) گفت: همچنین پیمانکارانى که با شرکت مترو کار مىکنند با مراجعه به این سامانه مى‌توانند لیست تامین کنندگان مورد تایید ما را مشاهده کنند.

او تاکید کرد: «سامانه تامین کنندگان تایید شده آنلاین» تاثیر چشمگیرى در شفافیت مالى داشته و از تدوین الزامات سلیقه‌اى جلوگیرى مى‌کند. لذا در آینده‌اى نزدیک استانداردها و دستورالعمل یکسان برای تامین تجهیزات در دست داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا