اقتصادی

توسعه شبکه برق منطقه ای مازندران و گلستان در دولت سیزدهم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ایسنا/مازندران به منظور تامین برق پایدار و با قابلیت اطمینان بالا، ۱۱ پروژه کلیدی توسعه شبکه برق در مازندران و گلستان از مهرماه آغاز و با حجم سرمایه گذاری ۲۷۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست.“مهران گلابکش” معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر با حضور شبانه طی ۴۸ ساعت گذشته از این پروژه های کلیدی بازدید کرد.
گلابکش امروز پیرامون پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در جمع خبرنگاران، گفت: خوشبختانه ۴ پروژه تاکنون به اتمام رسیده و ۷ پروژه دیگر با پیشرفت خیلی خوب در دست اجرا است.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی منطقه و شدت بارش ها و کار در شالیزار برای اجرای خطوط انتقال، امیدواریم مردم با همراهی خوبی که داشتند یاری‌گر شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان باشند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر تصریح کرد: دوره انجام کار خط مهم و کلیدی ۴ و ۶ مداره ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت رویان – محمودآباد به طول ۱۶۸ کیلومتر مدار که عملا از ابتدای آذر ماه شروع شده است، به سبب قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر با سطح آب بسیار بالا و مناطق کشت شالی،  عملا ۴ ماه است؛ چراکه از ابتدای اردیبهشت تا پایان آبان ماه، دو کشت شالی در آن مناطق انجام می شود.

این مسئول ادامه داد: هرچندکه همت عالی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان بر اتمام پروژه تا پایان سال است اما اگر بدلایلی بخشی از پروژه به سبب شرایط منطقه به تاخیر افتاد، از کشاورزان می خواهیم تا با کشت نکردن طی بهار سال آتی و دریافت خسارت، به اجرا و اتمام این پروژه سنگین که مهمترین و گرانترین خط حال حاضر در دست اجرای صنعت برق است، تا قبل از پیک برق سال ۱۴۰۳ کمک کنند.
موسوی تاکامی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان نیز گفت: در دوره سال اجرایی مهر ماه امسال تا قبل از پیک ۱۴۰۳، حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اجرا است که قطعا با این پیشرفت فیزیکی خوب، می توانیم گذر موفق از پیک بار سال ۱۴۰۳ داشته باشیم.
تاکامی افزود: با اجرای این پروژه ها حدود ۵۰۰ کیلومتر مدار و بیش از ۹۰۰ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه اضافه می شود.

تاکامی ابراز امیدواری کرد: به منظور تامین برق پایدار منطقه، بهبود کیفیت سرویس دهی و تثبیت ولتاژ، پروژه احداث خط ۴۰۰ کیلوولت دو مداره قزوین -تنکابن- حسنکیف، پست ۴۰۰.۲۳۰.۶۳ کیلوولت تنکابن و پست ۴۰۰.۲۳۰ کیلوولت رویان با ارزش سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان بزودی آغاز شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا