دسته‌بندی نشده

تکذیب ادعای ماهواره ای غرب علیه شین جیانگ با انتشار تصاویر واقعی

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

برخی از رسانه ها و اندیشکده های غربی و به خصوص اندیشکده سیاست گذاری های استراتژیک استرالیا موسوم به «ASPI»، مدت های طولانی است که از تصاویر ماهواره ای به عنوان مدرک برای اثبات ادعایشان مبنی بر اقدام مسئولان شین جیانگ در گسترش مراکز مراقبتی در این منطقه استفاده کرده اند؛ این در حالیست که مقامات چین قاطعانه چنین ادعاهایی را رد کرده اند.

تکذیب ادعای ماهواره ای غرب علیه شین جیانگ با انتشار تصاویر واقعی

برای مثال، اندیشکده سیاست گذاری های استراتژیک استرالیا اخیرا با انتشار گزارشی با عنوان «مستند سیستم بازداشت شین جیانگ»، اینطور ادعا کرده است که تمام ساختمان ها در منطقه شین جیانگ با دیوارهای بیرونی، بازداشتگاه محسوب می شوند.

«الجان آنایت» سخنگوی دولت منطقه ای شین جیانگ با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه تلویزیونی «سی ان ان» درباره گزارش اندیشکده استرالیا تاکید کرد که: چنین چیزی پوچ و مضحک است؛ در حقیقت آنها (مکان های مشخص شده) صرفا نهادهای کشوری هستند؛ بازداشتگاه شهر «تورپان» که در گزارش (اندیشکده استرالیایی) به آن اشاره شده است، در حقیقت یک ساختمان اداری محلی است؛ بازداشگاه «کاشغر» در حقیقت ساختمان های مربوط به دبیرستان های محلی شین جیانگ هستند؛ این ها همگی در نقشه گوگل و بایدو علامت گذاری شده اند و من عکس آنها را دارم. (سخنگوی دولت منطقه ای شین جیانگ تصاویر این مکان ها را در کنفرانس مطبوعاتی اش نشان داد).

تکذیب ادعای ماهواره ای غرب علیه شین جیانگ با انتشار تصاویر واقعی

الجان افزود که اندیشکده های به اصطلاح مستقلی مانند ASPI نه تنها مراکز تحقیقات آکادمیک و علمی نیستند بلکه ابزار ضد چینی دستکاری شده دولت آمریکا محسوب می شوند.

اندیشکده ASPI استرالیا به دلیل تولید اخبار کذب و هوچیگری درباره آن چه به اصطلاح کار اجباری در شین جیانگ می نامد، به یک اندیشکده بدنام و رسوا تبدیل شده و اخیرا نیز مشخص شده که این اندیشکده پول زیادی از آمریکا دریافت کرده و خود را به عنوان یک ابزار ضد چینی در دست آمریکا بی آبرو کرده است.

الجان می گوید که تحقیقات این اندیشکده استرالیایی صرفا حاکی از یک ساختار ذهنی ساده لوحانه و پر از پیش داوری و خصومت است؛ منابع و سر نخ های این اندیشکده، یا سازمان های غیر دولتی و ضد چینی آمریکایی هستند و یا برخی مدارک نامعتبر و غیر قابل ردیابی؛ سخنگوی دولت منطقه ای شین جیانگ می گوید که جامعه بین الملل نیز چنین عملکردهای ضعیفی در مسیر جعل دروغ و ایجاد سردرگمی را محکوم می کند.

این سخنگو گفت: من می خواهم بر این موضوع تاکید کنم که شین جیانگ یک منطقه آزاد و باز است و هیچ نیازی برای سر در آوردن از این منطقه با کمک تصاویر ماهواره ای وجود ندارد؛ ما از تمام دوستان خارجی خود که موضع گیری عینی و بی غرض دارند برای آمدن به شین جیانگ دعوت می کنیم تا یک شین جیانگ واقعی را بشناسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا