اجتماعی

همت بر تغییر و ارتقای آموزش است/ سازمان آموزش و پرورش استثنایی همت تغییر را دارد+فیلم

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس پژوهشکده کودکان استثنایی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: همایش بین‌المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیاز ویژه می‌خواهد نقشه راهی را برای سازمان در اختیار قرار بدهد که آغازکننده این تغییر بزرگ باشد.
مژگان فرهبد؛ رئیس پژوهشکده کودکان استثنایی پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون اولین همایش بین‌المللی تعلیم و تربیت کودکان با نیاز ویژه با ‏تأکید بر برنامه درسی و محور‌های این همایش اظهار داشت: این همایش اولین همایشی است که در ارتباط با تعلیم تربیت کودکان با نیازهای ویژه با تأکید بر برنامه درسی در اول اسفندماه برگزار خواهد شد. الان فراخوان مقاله آن اعلام شده است که تا ۲۰ دی ماه ما فرصت دریافت مقالات را از متخصصین داخلی و خارجی داریم که ان‌شاءالله این  مقالات به سمت همایش ارسال بشود.

وی افزود: هشت محور اصلی در این همایش وجود دارد که من کلیات این همایش و این محورها را خدمتتان عرض می‌کنم. یکی از موارد در مورد تئوری‌ها و نظریه‌ها هست، منابع انسانی هست که در واقع برنامه درسی کودکان با نیازهای ویژه مورد توجه است. چالش‌ها در زمینه برنامه‌ریزی درسی و ارائه راهکارها هست. همچنین ارزشیابی تحصیلی در ارتباط با فضای آموزشی و در ارتباط با دلالت‌های اجتماعی نیز هست که تأثیرگذار در برنامه درسی باشد. محور دیگر در ارتباط با توانبخشی بالینی و توان‌بخشی مبتنی بر مدرسه است. این ها محورهای اصلی هستند که به طور کلی در نظر گرفته شده‌اند و حدود ۴۰ زیر مجموعه را شامل می‌شود.

فرهبد در رابطه با این موضوع که آیا زیرساخت های لازم برای تغییر و ارتقای سیستم آموزشی وجود دارد یا خیر، بیان داشت: همت بر این هست که این تغییرات شکل بگیره. همت اصلی را سازمان آموزش و پرورش استثنایی دارد.

وی افزود: برای انجام هر کاری لازم است که یک شروع و آغازی باشد. این همایش می خواهد این شروع و آغاز را انجام بدهد که  نقشه راهی را برای سازمان در اختیار قرار بدهد که ان‌شاءالله آغازکننده این تغییر بزرگ باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا