اقتصادیخبر ویژهنفت و انرژی

جهش ۳۰ دلاری میلگرد در ۴ روز

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 مشاور حوزه ورشکستگی و احیا شرکت‌های ورشکسته اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد که مدیران شرکت‌های تجاری و بنگاه‌های اقتصادی که از تادیه و پرداخت بدهی‌های خود متوقف و عاجز شده‌اند، مطابق ماده ۴۱۳ قانون تجارت مکلف هستند ظرف سه روز از تاریخ توقف، دعوی ورشکستگی شرکت خود را در دادگاه مطرح کنند.

به گزارش پیام فوری به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، امیرکاظم شیری کرمانشاهی با اشاره به عواقب عدم ایفای این تکلیف گفت: بدیهی است اگر شرکت‌ها به این تکلیف قانونی عمل نکنند و هر یک از طلبکاران درخواست ورشکستگی شرکت را مطرح کند و حکم ورشکستگی صادر شود و متعاقب آن در داسرای عمومی و انقلاب نیز درخواست صدور حکم ورشکستگی به تقصیر شرکت ورشکسته را کنند، امتناع و تاخیر در اعلام ورشکستگی در اجرای بند ۲ ماده ۵۴۲ قانون تجارت ممکن است منجر به صدور حکم ورشکستگی به تقصیر شرکت شده و مسئولیت جزایی برای مدیران شرکت ورشکسته ایجاد کند.

 او با بیان اینکه «اصولا سه دسته از اشخاص مرتبط، مجاز به طرح دعوی ورشکستگی در دادگاه هستند» ادامه داد: نخست، تاجر ورشکسته و مدیران شرکت‌های ورشکسته، گروه دوم یک یا چند نفر از طلبکاران شرکت ورشکسته و سوم، دادستان حوزه قضایی که مرکز اصلی شرکت ورشکسته در آن حوزه مقیم است. در عین حال، دعوی ورشکستگی باید در دادگاه عمومی وحقوقی محل اقامت تاجر ورشکسته و محل مرکز اصلی شرکت ورشکسته مطرح شود.

اتاق بازرگانی تهران با توجه به شدت گرفتن مشکلات مالی و حقوقی شرکت‌های تجاری و بنگاه‌های اقتصادی در وضعیت فعلی جامعه، در کنار مشاوره در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه بانکی، بیمه‌ای و گمرکی، خدمات مشاوره‌ای در حوزه مقررات ورشکستگی را نیز به اعضای خود ارائه ‌می‌کند.

بدین منظور کارشناس منتخب ورشکستگی که علاوه بر تحصیلات مربوطه، دارای سابقه کاری قابل توجهی در این رشته است، به صورت برخط و در سامانه معاونت کسب و کار اتاق بازرگانی تهران تمام وقت آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی اعضا محترم بوده و نیز هر هفته روزهای دوشنبه ساعت۱۰ تا ۱۲ به صورت حضوری در معاونت مذکور اتاق، پذیرای اعضا محترم جهت ارایه خدمات مشاوره خواهد بود. اعضای اتاق بازرگانی تهران و فعالان اقتصادی می‌توانند سوالات خود را از طریق سامانه ۱۸۶۶ (مرکز تماس اتاق بازرگانی تهران) اعلام و پاسخ خود را دریافت کنند یا برای مراجعه حضوری وقت بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا