اجتماعیخبر ویژه

تداوم بارش‌ها تا روز پنجشنبه/ وزش باد شدید در نوار شرقی کشور

سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی از تداوم بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده خبر داد و اعلام کرد: روزهای جمعه و شنبه برای غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت) با تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور برای شمال‌غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال‌شرق و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط مرکز، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

فردا (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) در شمال‌غرب، سواحل شمالی، شمال‌شرق کشور و ارتفاعات البرز بارش‌ها ادامه می‌یابد و در جنوب، شرق و جنوب‌شرق کشور نیز افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود که در گیلان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش‌ها شدت خواهد داشت.

روز پنجشنبه (۲۰ اردیبهشت) در استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور از شدت بارش کاسته می‌شود و در سواحل دریای خزر، شمال‌شرق، دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران و سمنان رگبار، رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد که شدت بارش‌ها در مازندران و خراسان رضوی خواهد بود.

روز پنجشنبه همچنین وزش باد شدید در شرق و جنوب‌شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است و در اواخر وقت این روز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

روزهای جمعه و شنبه (۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم است و تنها در روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات مازندران و روز شنبه در شمال آذربایجان غربی به ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

طی دو روز آینده در شرق و جنوب‌شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

دریای خزر تا روز چهارشنبه و شمال خلیج فارس امروز (سه‌شنبه) و مرکز و شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان از بعدازظهر فردا (چهارشنبه) تا روز جمعه مواج است.

آسمان تهران امروز ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران پیش‌بینی شده است که گاهی به صورت رگبار همراه با رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد. این شرایط فردا هم برای استان تهران پیش‌بینی می‌شود. کمینه و بیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۱۵ و ۲۲ درجه سانتیگراد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا