سیاسی

شهید سلیمانی دشمنان را در فراسوی مرزهای ایران نگه داشت

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک سپه در گفت و گوی ویژه به رشادت های سردار سلیمانی می پردازد و می گوید که اگر از جان گذشتگی سردار سلیمانی نبود داعش وارد مرزهای ایران می شد و امنیت ما را زیر سوال می برد.
قاسمیان با بیان اینکه سردار دل ها آنجا که لازم بود با رجز خوانی یک تنه در برابر سپاه دشمن ایستاد و ضعف و استیصال دشمن را به رخ آنان کشید ، گفت که ایشان فارغ از جناح و جریان سیاسی حاکم بر دولت فعالیت می‌کردند و خط قرمز ایشان اسلام ، ولایت و انقلاب بود با فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهدای بانک سپه به گفت و گو نشسته ایم که حاصل آن در پی می آید:

مکتب شهید سلیمانی دارای چه شاخص هایی است؟
با نام و یادخدا. اگر بخواهیم در مورد شاخص های مکتب شهید سلیمانی صحبت کنیم باید خلاصه‌ای از تمامی توصیه های اسلام و اهل بیت علیهماالسلام در حوزه روابط اجتماعی و دنیوی و اخروی انسان ها را بیان کنیم و شاید نیازمند نگارش چندین جلد کتاب باشد که از حوصله این مصاحبه خارج است. فی‌الواقع شهید بزرگوار سلیمانی تبلوری از تمامی باید و نبایدهای دینی و سیاسی و اجتماعی بود. ایشان مظهر عشق و دلدادگی به ذات باریتعالی؛ توحید، ولایت‌شناسی و ولایت‌مداری، دشمن‌شناسی، اخلاص، جهان‌بینی، مقاومت و ایستادگی، تقوی، جوانمردی و مردمداری، خانواده دوستی و تمامی شاخص‌های نیک اخلاقی بوده‌اند که هیچ حدو مرزی را نمی‌توان برای این خصلت‌های ایشان در نظر گرفت.
چرا شهید سلیمانی الگویی است برای همه افراد جامعه؟
در پاسخ به این سوال شما باید گفت به این جهت شهید سلیمانی الگویی برای همه افراد جامعه است که فرزند زمان خویشتن بود. یعنی آنجا که لازم است با رجز خوانی یک تنه در برابر سپاه دشمن می ایستد و ضعف و استیصال دشمن را به رخ آنان می‌کشد. آنجا که لازم است با دست بر سینه نهادن در کنار احترام نظامی، قوت قلب ولی خود می‌شود و آنجا که نیاز است با بسیج امکانات موکب های اربعین ایرانی و عراقی به یاری هموطنان عزیز سیل زده استان خوزستان می‌شتابد و آنجا که لازم است به حمایت از سیاست دولت در صادرات نفت مبنی بر تامین امنیت نفتکش‌های کشور عزیزمان در برابر تهدیدهای ظالمانه نظام استکبار موضع اتخاذ می‌کنند و آنجا که لازم است با تمامی نیروهای گمنام خود امنیت را در کشور عراق برقرار می‌کند تا هموطنان خود که سالها در آرزوی زیارت عتبات مقدسه عالیات هستند بدور از هرگونه دل نگرانی از وجود داعش منحوس به زیارت رفته و آنجا که فرصت دارد بدون تشریفات خاصی به دیدار خانواده معظم شهدا می‌رود و در تلاش برای رفع مشکلات آن عزیزان و شنیدن سخنان و مشکلات همسران و فرزندان آن عزیزان است. اینها همه ظرافت‌های رفتاری آن شهید بزرگوار است که به نظرم لازم است در تمامی کلاس‌های درسی اعم از دانشگاهی و حوزوی تدریس شود و مستندهای گوناگونی برای ثبت در تاریخ تهیه و در دسترس عموم قرار داده شود.
شناخت شما نسبت به شهید سلیمانی چگونه است؟
شناخت حقیر از آن شهید بزرگوار نیز مانند عموم افراد جامعه است گرچه همواره در تلاشیم تا با کسب شناخت و تاسی از سیره آن شهید بزرگوار در راه آن شهید عزیز گام برداریم لیکن امیدواریم که خداوند توفیق عنایت کند که بتوانیم پرچمی را که آن شهید برافراشتند را حفظ کنیم.
از نظر شما دلیل محبوبیت شهید سلیمانی در بین مردم چیست؟
به نظر بنده مهمترین خصوصیتی که باعث شد شهید سلیمانی در میان مردم محبوب باشد اخلاص ایشان بود. ایشان فارغ از جناح و جریان سیاسی حاکم بر دولت فعالیت می‌کردند و خط قرمز ایشان اسلام ، ولایت و انقلاب بود و هیچگاه درگیر بازی‌های سیاسی جامعه نشد و صرفا بدنبال تامین امنیت شهروندان کشور و نگهداشتن دشمنان در فراسوی مرزهای ایران عزیز اسلامی بود تا مبادا حادثه حضور نیروهای داعشی در سطح جامعه (حمله به مجلس شورای اسلامی) خاطر هموطنان عزیزمان را مکدر سازد. در مقابل، شما هیچگاه شاهد مصاحبه ایشان با اصحاب رسانه نبودید که اقدامات شبانه‌روزی خود و نیروهایشان را به رخ آحاد جامعه بکشند و یا آنکه قول‌هایی بدهند که هیچگاه عملی نشود. ایشان یکبار مصاحبه کردند و آن هم بمناسبت سالگرد جنگ ۳۳ روزه و بیان اتفاقات آن مقطع تاریخی بود. ایشان مرد عمل بودند و حرف خود را در عرصه میدان می‌زدند.
از نظر شما چرا همواره شهید سلیمانی با جوانان و خانواده شهدا ارتباط نزدیک و صمیمی داشت؟
خب پاسخ این سوال شما نیز بر می‌گردد به همان اخلاص شهید سلیمانی که عرض کردم. درسته که ایشان بدلیل رعایت اصول حفاظتی نمی‌توانستند بدون رعایت اصول امنیتی در سطح جامعه و در میان عموم مردم حاضر شوند گرچه که در مراسم های راهپیمایی و نمازجمعه شرکت می کردند اما وقتی شما خاطرات خانواده‌های گرانقدر شهدا در خصوص حضور آن شهید بزرگوار را در منازل آن عزیزان و دلجویی و امیدبخشی به خانواده شهیدان بزرگوار ملاحظه می‌کنید متوجه می شوید که آن شهید به امید سایر دستگاه‌های دولتی برای رسیدگی به امورات خانواده شهدا نمی‌ماندند و خودشان مرد اقدام و عمل بودند. بنده مطلع هستم که ایشان در ایام حضورشان در ایران دیدار با خانواده شهدا را همواره جزء کارهای خود دانسته و بعضا که به سایر استان‌ها نیز عزیمت می‌کردند با برخی از خانواده شهدای آن استان نیز دیدار می‌کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا