خبر ویژهمدیریت شهری

بازپیرایی و هرس بیش از ۴۷ هزار اصله درخت در شمال شرق تهران

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

“حمیدرضا فرخی” با اعلام این مطلب گفت: فضاها و پهنه های سبز شهری یکی از مهمترین عناصر در لطافت و پاکی هوا و تصفیه کننده مناسبی برای آلاینده های مختلف کلانشهر تهران است، از این رو رسیدگی به درختان و فضاهای سبز شهری از اولویت های مدیریت شهری به حساب می آید.
وی در ادامه افزود: عملیات بازپیرایی، کندوکوب، هرس و رسیدگی به درختان همه ساله از فصل پاییز آغاز و تا ماه اسفند ادامه دارد.
فرخی گفت: در این راستا در این عملیات، کندوکوب درختان در سال گذشته ١٨٧١۴ متر مکعب و هرس درختچه ها و درختان برای ۴٧۶٧٠ اصله درخت اجرایی شده است.
وی با اشاره به اجرای عملیات به زراعی بوستان ها و معابر در نواحی بیست گانه منطقه افزود: در این مرحله عملیات به زراعی و فعالیت هایی از قبیل کندوکوب، حذف کنده ، شاخه خشک تنه جوش و پاجوش درختان، پخش کود و زیر و رو کردن خاک بستر باغچه های معابر و بوستان ها ، تشتک زنی ، حذف علف هرز ، نخاله کشی و نظافت بستر خاک انجام و به پایان رسیده است.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه چهار در خصوص اهمیت اقدامات اداره فضای سبز در شش ماهه دوم سال در احیاء و جوان کردن فضاهای سبز شهری گفت : این عملیات به صورت مستمر هرساله تکرار و انجام می شود تا علاوه بر چهره سبز شهر بتوان قدم های اساسی در کم کردن خطرات آلودگی شهر تهران برداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا