ورزشی

حسن یزدانی رونالدوی دنیای کشتی است

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اتحادیه جهانى کشتى، حسن یزدانى را به عنوان پرطرفدارترین کشتى گیر با بیشترین دنبال کننده در اینستاگرام اعلام کرد.به گزارش ورزش سه و به نقل از صفحه ى رسمى اینستاگرام اتحادیه جهانى کشتى؛ حسن یزدانى با سه میلیون و دویست هزار دنبال کننده محبوبترین کشتى گیر جهان در پلتفرم اینستاگرام در سال ٢٠٢٣ به شمار مى رود.
حسن یزدانى در سن ٢٩ سالگى با ٩ مدال المپیک و جهان این شانس را دارد که اگر بخواهد مدالهاى خود را در بازیهاى المپیک ٢٠٢۴ پاریس، دو رقمى کرده و به سیزده نشان و دوازده مدال الکساندر کارلین و الکساندر مدوید دو روس فرنگى کار و آزادکار روس نزدیک کند یا حتى از آنها عبور کند.
بعد از حسن یزدانى، دیوید تیلور آمریکایى با ۵٩۵ هزار نفر و محمدرضا گرایى دارنده دو مدال طلاى المپیک و جهان با ۴٨٩ هزار دنبال کننده نفرات دوم و سوم هستند.
گرایى فرنگى کار شیرازى کشورمان یک نقره و برنز جهان دیگر نیز در کلکسیون افتخارات خود دارد.
جالب اینکه دو کشتى گیر قرقیزستانى مرد و زن به نامهاى آکژول محموداف کشتى گیر فرنگى کار این کشور با دو طلاى جهانى ٧٧ کیلو و یک نقره المپیک و آیسولو تینیبکووا با سه طلا و یک برنز جهان که یک نقره ى المپیک هم به گردن آویخته به ترتیب با ۴٨٢ و ۴۶۶ هزار دنبال کننده جایگاههاى چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا