ورزشی

۳۰ پرسش مهم از امیر قلعه‌نویی در آستانه گفت‌وگوی زنده در تلویزیون/ اجازه سوال که داریم ژنرال؟

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قرار است سرمربی محترم تیم ملی دوشنبه شب در تلویزیون پاسخ‌گوی سوالات افکار عمومی باشد.از همان لحظه بازگشت تیم ملی به کشورمان و پایان جام ملت‌های آسیا همه فوتبال‌دوستان منتظر امیر قلعه‌نویی بودند تا در رسانه حاضر و به سوالات هواداران و افکار عمومی پاسخ دهد.
این عرف رایج در همه‌جای دنیاست که سرمربیان و مدیران به‌خصوص در عرصه ملی یا تیم‌های پرطرفدار از طریق رسانه‌ها به سوالات هواداران خود پاسخ می‌دهند. فوتبال برای همه است و همه حق دارند در قبال تیمی که دوستش دارند گره‌های ذهنی خود را مطرح کنند.
امیر قلعه‌نویی اما در بازگشت این کار را نکرد. او دستیارانش را به میدان فرستاد و البته که آن‌ها نتوانستند حق مطلب را ادا کنند. حضور اعضای کادر فنی در رسانه‌ها خواسته مردم و رسانه‌ها نبود؛ همه نفر اول را می‌خواستند اما قلعه‌نویی ترجیح داد برای استراحت سفری به امارات داشته باشد. (این‌جا ببینید)
قلعه‌نویی در نوبت اول حضور روی نیمکت تیم ملی بعد از جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا در برنامه ۹۰ شرکت کرد و هنوز هم هرجا می‌نشیند از خاطرات بد آن برنامه حرف می‌زند. امیرخان حالا قرار است بار دیگر در تلویزیون پاسخگوی سوالات باشد. ما از این موضوع استقبال می‌کنیم، هم به خاطر خود فوتبال و ذات و قوانین و عرف آن و هم به خاطر زمان حاضر که بهترین فرصت برای باز کردن گره‌های ذهنی است.
امیر قلعه‌نویی بعد از یک دهه جانشین مربیان خارجی در راس تیم ملی شد. بعد از جام جهانی و در آن فضایی که می‌شناختیم، او با وعده جوان‌گرایی و تغییر نسل در تیم ملی سر کار آمد اما فاصله کم تا شروع جام ملت‌ها دلیلی شد تا قلعه‌نویی همان تیم پیر جام جهانی را به رقابت‌های آسیایی ببرد. در ماه‌های گذشته اگر انتقادی می‌شد همه می‌گفتند زمان کمی تا جام ملت‌ها باقی است و سرمربی تیم ملی چاره‌ای ندارد جز اعتماد به همان تیم همیشگی؛ البته امیر در اردوهای مختلف ستاره‌های شایسته لیگ برتر را محک زد اما در نهایت همان تیمی به زمین رفت که مشخص بود.
در بحبوحه جام ملت‌ها هم که نمی‌شد سوال یا انتقاد خاصی کرد چرا که هرگونه سوال یا نقدی تحمل نمی‌شد و تعبیر به حاشیه‌سازی و خراب کردن تمرکز مربیان و بازیکنان می‌شد، اما حالا دیگر هیچ کدام این دلایل وجود ندارد.
از حالا دو سال و چهار ماه تا جام جهانی ۲۰۲۶ وقت داریم و تیم ملی در این فاصله دیگر بازی مهم و حیاتی ندارد. امیر قلعه‌نویی بهترین فرصت را دارد که بازیکنان مدنظرش را دعوت و تیم دلخواهش را بسازد. قرارداد او هم بعد از حضور در جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا تمدید شده و دیگر نگرانی از بابت نتیجه هم نخواهد داشت. پس حالا وقت پرسیدن سوالاتی است که این مدت افکار عمومی آن را به رسانه‌ها منتقل کردند و ما هم به عنوان منوی پیشنهادی در اختیار سرمربی محترم تیم ملی می‌گذاریم تا شاید پاسخی برای آن‌ها پیدا شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا