ورزشی

استفاده از جوانان فولاد اقدامی جسورانه بود

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ایسنا/خوزستان مربی سازنده فوتبال خوزستان می گوید مارتینس در برخی از پست‌ها واقعاً دستش خالی است و اینکه به بازیکنان پایه روی آورده ارزشمند است.لفته سه برادران در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد فولاد با مارتینس، اظهارکرد: باید در ابتدا به این توجه کنیم که فولاد با چه شرایطی به این مربی رسیده است؟ آیا او ابزارهای لازم برای موفقیت بر اساس تاکتیک و ایده های خودش را در اختیار دارد؟ البته من معتقدم که بازیکنان فولاد پتانسیل لازم برای موفقیت را دارند؛ آنها میدان دیده اند و هر کدامشان چند افتخار فوتبالی دارند اما به خاطر استرس و نتایج ابتدای فصل عرصه فعالیت بر آنها سخت شد.
وی گفت: وقتی تیمی در چهار هفته یازده گل می خورد قطعا دچار مشکل است. یک بازیکن هر چقدر باتجربه هم باشد، در این مواقع استرس می گیرد و این نتایج بر ساق پاهایش سنگینی می کند. فولاد الان دارد کم کم از این بحران عبور می کند. من وظیفه خود دانستم و سر تمرین این تیم رفتم و از نزدیک با آقای شعبانی مدیرعامل، سرمربی و بازیکنان گفت و گو کردم و به آن ها روحیه دادم. به هر حال خدا را شکر می کنم که شرایط فولاد در حال بهتر شدن است و تیم دارد جان می گیرد.
سرمربی اسبق تیم های جنوب و فولاد افزود: مارتینس در برخی از پست ها واقعاً دستش خالی است. اینکه او به بازیکنان تیم های پایه روی آورده خیلی ارزشمند است اما دست به اقدامی جسورانه و ریسک بزرگی زده است. ما در بازی حساس مقابل استقلال دیدیم که او برای اولین بار به یک بازیکن ۱۷ ساله بازی داد و به همین خاطر در بازی های بعدی دیدیم این بازیکن آکادمی یار ثابت تیم بزرگسالان شده است. آکادمی فولاد و فوتبال خوزستان سرشار از این بازیکنان است و این اقدام فولاد پسندیده است. البته این کار بازیکن سازی در فولاد باید طی سال های قبل انجام می شد ولی به قول معروف ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است.
وی همچنین گفت: رقابت تیم ها خیلی نزدیک است. فولاد با توجه به واقعیت های این فصل در اهواز مقابل استقلال خیلی خوب بازی کرد. همین استقلال ۴ گل به نساجی می زند. من معتقدم که فولاد برابر سپاهان اگر آن دو گل را با فاصله نزدیک در ابتدای مسابقه دریافت نمی کرد، شیرازه کار از دستش خارج نمی شد. این بازی آخر هم مقابل ذوب آهن به تساوی رسید و اگر دقت بیشتری داشت می توانست برنده از زمین خارج شود.
سه‌برادران در پایان گفت: باید به فولاد فرصت داد. من قبلا هم گفتم که این تیم به تلاش و تمرکز بازیکنان در داخل و راهنمایی اصولی پیشکسوتان و حمایت های بیرونی نیاز دارد. مارتینس این تیم را نبسته است و با این وجود ۳ برد و ۲ مساوی آورد و مطمئنم که با یارگیری صحیح در نیم فصل می تواند نتایج خوبی بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا