اقتصادیبانک و بیمه

وبصادر کام سهامدارانش را دوباره شیرین کرد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

در حالی که بازار ارز و طلا در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ بالای ۱۰ درصد ضرر داشت ، شاخص بورس در این مدت رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرد . بر اساس صورت های مالی منتشر شده در سامانه کدال، بانک صادرات ایران با نماد وبصادر با رشد ۴ درصدی ، سود خالص این بانک بزرگ بورسی را به ۵۲/۷ میلیارد تومان رساند.
طبق گزارش کدال بانک صادرات وارد سودهی شد و روند تسهیلات اعطایی به سپرده دریافتی، همچنان در حال رشد است و همچنین با کاهش ۷۹ درصدی زیان بانک در سال ۹۷، سودآوری در سال ۹۸ را محقق کرد.
نسبت تسهیلات به سپرده بانک در فروردین ماه سال ۹۸ نسبت ۳/۵ درصد بود که در شهریور ماه به ۵ درصد رسید. این روند نشان می دهد که بانک تراز درآمدی خود را بالا برده و در شهریور ماه امسال ۱۳۶۰ میلیارد تومان درآمد از تسهیلات بدست بیاورد و همچنین توانست به سپرده های بانکی نیز سود /. ۱۳۷۵ میلیارد تومانی پرداخت کند
به این ترتیب انتظار می رود که درآمد شرکت از هزینه ها پیشی بگیرد و تراز درآمدی بانک را با افزایش قابل ملاحظه ای روبرو کند.
همچنین بررسی صورت های مالی بانک صادرات در ۶ ماه نخست سال ۹۸ حاکی از آن است که وبصادر با پتانسیل رشد بالا یکی از بهترین نمودار هاست و ۵۲ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان سود خالص بدست آورده است.
طاهره نصیری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا