اقتصادیخبر ویژه

ثبت رکورد جدید کشف مواد مخدر و پیش سازها توسط مأموران گمرک / کشف ۳۱۳ تن انواع مواد مخدر در یکسال اخیر

زمان مطالعه: < 1 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیام فوری، از ابتدای شهریور ۱۳۹۷ تا پایان شهریور ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۸۸ هزار و ۴۱۰ گرم انواع قرص‌های مخدر توسط مأموران هوشیار گمرک ایران کشف و ضبط شده است .
در همین مدت ۳۰۳ تن پیش‌ساز مواد مخدر از سوی مأموران گمرکات کشور کشف و ضبط شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۹۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
بر پایه این گزارش در مدت مذکور همچنین ۹ هزار و ۲۴۲ کیلو گرم مواد مخدر سنتی و صنعتی و روان‌گردان‌ها توسط مأموران گمرک با استفاده از تجهیزات پیشرفته کنترلی ازجمله دستگاه‌های ایکس‌ری و سگ‌های موادیاب کشف شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰۰۵ درصد افزایش داشته است.
شایان ذکر است که گمرک ایران براساس ارزیابی دفتر رابط منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (رایلو) طی سال‌های اخیر دو بار به طور پیاپی به عنوان نخستین گمرک مبارزه‌کننده با قاچاق مواد مخدر و دومین گمرک کاشف کالاهای قاچاق تعیین و اعلام شده است. گمرک جمهوری اسلامی ایران همچنین در سال ۲۰۱۸ موفق به کشف بیش از ۱۴۸ تن انواع مواد مخدر و پیش‌سازهای آن شد.
به دنبال این موفقیت‌ها سازمان جهانی گمرک، سایر کشورهای عضو این سازمان را به استفاده از تجارب و شیوه‌های اثربخش گمرک جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق انواع مواد مخدر و کالا تشویق و ترغیب کرده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا