اخبار یکاقتصادی

رشد ۲۸ درصدی تولید انرژی در نیروگاه‌های تجدیدپذیر در خرداد ماه

انرژی تولیدی نیروگاه‌های تجدیدپذیر در خرداد سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافت.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در دولت سیزدهم مورد توجه جدی‌تر قرار گرفت و تلاش گسترده‌ای برای واردکردن این نوع نیروگاه به سبد انرژی کشور صورت گرفت.

بر همین اساس اقدام‌های زیادی برای تسهیل توسعه زیرساخت‌های موردنیاز این نوع نیروگاه انجام و مدل‌های مختلف تأمین مالی برای تشویق سرمایه‌گذاران به ورود به این بخش طراحی شد.

نرخ‌های جذاب خرید برق تجدیدپذیر، افزایش سقف خرید تضمینی به ۲۰ سال، فراهم‌شدن امکان عرضه برق تجدیدپذیرها در بورس انرژی، الزام صنایع به تأمین درصدی از برق موردنیاز از انرژی‌های تجدیدپذیر و الزام بخش اداری و نیز امکان صادرات برق تجدیدپذیر از انواع روش‌های تأمین مالی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور بود.

این روند سبب رونق‌گرفتن تلاش برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور شد.

آخرین گزارش سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری ایران (ساتبا) ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور را ۱۱۹۲.۳۹ مگاوات تا پایان اردیبهشت اعلام کرده است.

اکنون و بر اساس گزارش مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولید پراکنده؛ مقدار انرژی تولیدی منابع تجدیدپذیر در خردادماه بالغ بر ۲۳۰ میلیون کیلووات‌ساعت بوده است.

این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد و نسبت به ماه گذشته (اردیبهشت)، ۲۱ درصد رشد نشان می‌دهد که بخش عمده آن مربوط به افزایش انرژی تولیدی نیروگاه‌های بادی کشور است.

ظرفیت نصب شده قابل‌رصد و پایش نیروگاه‌های تجدیدپذیر در مرکز پایش منابع انرژی تجدیدپذیر و تولید پراکنده، بالغ بر ۱۲۰۰ مگاوات است.

چندی پیش هم علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: بیش از ۳۰۰ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیتی بالغ بر هشت هزار و ۴۰۰ مگاوات در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی شده و یا در دست اجراست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا