خبر ویژهسیاسی

هم‌اندیشی ائتلاف‌های سیاسی جهت معرفی نماینده اصلح جبهه انقلاب

نشست هم‌اندیشی احزاب و ائتلاف‌ها و تشکل‌های سیاسی در جهت معرفی نماینده اصلح جبهه انقلاب برگزار شد.

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل ایسنا، عصر چهارشنبه ۶  خرداد ۱۴۰۳ نشست هم اندیشی چهره‌های موثر و دبیران و مسئولان احزاب، ائتلاف‌ها و تشکل‌های سیاسی حامیان سعید جلیلی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جهت معرفی نماینده اصلح جبهه انقلاب، منطبق با منویات و ارشادات مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این همایش نمایندگان ستادهای مستقل اصولگرای کشور و ائتلاف سراسری جاهد حضور داشتند.

 

جبهه انقلاب اکنون در تلاش برای اجماع است

حجت الاسلام و المسلمین عباس امیری‌فر دبیرکل جامعه وعاظ ولایی و عضو شورای مرکزی گام دوم انقلاب طی سخنانی در این همایش بیان کرد: مومن واقعی کسی است که یقین دارد. کسی که یقین داشته باشد گناه نمی‌کند. حضرت امام تاکید کردند یکی از شرایط کاندیدای اصلح این است که به زبان مردم صحبت کنند. وقتی کسی پای صحبت‌های حضرت امام می نشست از هر قشری بود متوجه صحبت های ایشان می‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای مورد حمایتش خاطرنشان کرد: در انقلاب اسلامی ما بصیرت خیلی مهم است. طبق برداشتی که از سخنان حضرت آقا در روز گذشته داشتم، ایشان خط را نشان دادند.

وی با بیان این‌که «جبهه انقلاب اکنون در تلاش برای اجماع است» ادامه داد: آقای رضایی بعد ازظهر امروز جلسه دارد. تصمیم نهایی گرفته خواهد شد. اگر بین آقای جلیلی و قالیباف اختلاف بیافتد طرف مقابل برنده خواهد شد. عقلا حتما تصمیم خواهند گرفت. تا جایی که بنده خبر دارم آن کسی که می ماند آقای قالیباف است اما ممکن است دقیقه ۹۰ تصمیم عوض شود.

 

دولت یک شخص مانند شهید رئیسی می‌خواهد

یوسف عینی‌زاده، دبیرکل ائتلاف سراسری جاهد هم، با اشاره به بیانات اخیر رهبری خاطرنشان کرد: ما باید نسبت خود را با امام مسلمین و امام جامعه مشخص کنیم. حضرت آقا یک ویژگی خاصی دارد. حضرت آقا در نشان دادن راه همواره سنگ تمام گذاشتند. یک ویژگی دارند که منحصر به شخص ایشان است. نه تنها راه را نشان دادند بلکه راه را برای ما روشن کردند.

وی بیان کرد: مقام عظمی ولایت می فرماید فرد اصلح را انتخاب کنید. هر کسی که در تقید به دین بهتر و جلوتر باشد اصلح است‌. دوم هر کسی نسبت به استقلال کشور اصرار بیشتری داشته باشد. هر کسی به مبارزه با فساد عقیده داشته باشد. چهارم هر کسی نسبت به منافع ملی جدی‌تر است. یعنی حاضر است منافع شخصی خود را قربانی کند. این منویات امام جامعه است.

وی افزود: باید از افراد بگذریم. در کشورهای اروپایی به دنبال افراد نیستند. آن‌ها ساختار دارند. ما چرا خودمان را تماما به افراد گره می‌زنیم. جبهه انقلاب نیروهای بسیار زیادی دارد. به آن‌ها اجازه بروز و ظهور دهیم. منظورم جمله خسارت بار آزمون و خطا نیست. ما افراد شاخص و دانشمند در جبهه انقلاب داریم که از خیلی چهره‌ها مطرح می‌توانند بهتر جامعه را اداره کنند. اینقدر خودمان را گره به افراد نزنیم.

دبیرکل ائتلاف سراسری جاهد بیان کرد: دولت یک شخص مانند شهید رئیسی می‌خواهد. ما باید ببینیم چه کسانی اطراف ما هستند.

وی افزود: امیدوار هستیم به حق خون شهید مظلوم و شهدای خدمت و مصادف شدن با ایام غدیر آن اتفاقی که برای انقلاب و برای کشور صلاح است رقم بخورد و قلوب مردم به سمت فرد اصلح هدایت شود. واقعا به جز از جبهه انقلاب فردی نمی‌تواند اصلح باشد

وی با بیان این‌که «جبهه انقلاب واقعا رسانه ضعیفی دارد و نتوانست اتفاقی که در دولت شهید رئیسی رقم خورد را به مردم انتقال دهد» تاکید کرد: ما دولتی را می خواهیم که ادامه دهنده راه خدمت بدون دعوا و درگیری باشد. نباید اینقدر هم شیفته قدرت باشیم.

عینی‌زاده در پایان بیان کرد: من قبل از این‌که اینجا برسم زنگ‌زدم از دوستان پرسیدم که فردی گفته دکتر سعید جلیلی به نفع قالیباف کنار می‌کشد و ایشان اصلاح کردند و گفتند منظورتان این است که به نفع جبهه انقلاب کنار می‌رود؟ گفتم بله. در پاسخ گفتند  نخیر اصلا اینطوری نیست.

عینی زاده: کاندیداهای جبهه انقلاب پیرامون فرد اصلح به اجماع برسند

عینی زاده در حاشیه این نشست هم در جمع خبرنگاران بیان کرد: طبق منویات رهبری میزان مشاکرت مردم اصلی‌ترین موضوع ما در انتخابات است. بعد از مشارکت مردم می‌رسیم به اینکه چه کسی اصلح است. افرادی گفتند ما می‌آییم رای می‌دهیم نه برای مشروعیت بخشیدن به چیزی. هر کسی که بتواند تنور انتخابات را داغ کرده و یک رای را به سبد آرا اضافه کند در بین این شش کاندیدا یک کار انقلابی و دینی کرده است. با هر نگاهی هر فعالیتی که میزان مشارکت را بالا ببرد خوب است.

وی اظهار کرد: جبهه انقلاب ناراحت هست که می‌آیند و شعار می‌دهند که مردم با صندوق قهر هستند. مردم با هیچ چیزی قهر نیستند. مردم با بی عدالتی و فساد قهر هستند. مردم پای انقلاب و دین خود هستند. دیدید که برای آیت‌الله رئیسی چه تشییع پیکر باشکوهی برگزار شد.

وی تاکید کرد: باید از افراد عبور کرد. اگر با افرادی که منسب و پست داشتند برخورد جدی شود مردم بیشتر پای انقلاب آمده و مشارکت آنان بیشتر می‌شود. در این دوره  به خاطر پرکاری مجاهدانه دولت سیزدهم میزان مشارکت در انتخابات بیشتر خواهد بود.

عینی‌زاده در پاسخ به این پرسش که نظرتان پیرامون دوگانگی موجود در جبهه انقلاب چیست؟ بیان کرد: آقای جلیلی و آقای قالیباف برای انجام وظیفه به صحنه آمدند. این توان را در خود می بینند. عزیزانی که مشاوران این برادران هستند به هر حال در تصمیماتی که این بزرگواران می گیرند پرتاثیر هستند. ما البته انتقاد داریم.  چرا برخی افراد را مستثی می کنیم. هر موضوعی که ما بخواهیم در راه توسعه کشور محقق شود هزینه ها خود را دارد. ما این همه شهید دادیم که کشور حفظ شود. در بحث جوان گرایی ما باید هزینه بدهیم. ما باید هزینه دهیم تا جوان گرایی محقق شود.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چقدر ضرورت دارد در درون جبهه انقلاب یک اجماع پیرامون کاندیدا اصلح صورت بگیرد؟ بیان کرد: هنوز که هنوز است می‌گوییم ما بچه رزمنده هستیم. به اجماع هم با دید یک فرد انقلابی اگر بخواهیم‌نگاه کنیم می گوییم ما ولی امر داریم و تمامی تصمیمات خود را با منویات رهبری تطبیق می‌دهیم. وقتی که مقام عظمی ولایت تصریح دارند که اصلح کیست و چه کسانی باید به صحنه بیایند اصلا نباید کار به اینجا برسد. بنده معتقدم با تاسی به منویات مقام معظم رهبری عزیزانی که برای خدمت در جبهه انقلاب آمدند باید پیرامون فرد اصلح که کاملا مشخص است به یک اجماع برسند تا انتخاب برای مردم نیز راحت تر شود.این زمانی است که ما احتمال خطر می دهیم. نکند فردی بیاید که ادامه دهنده سیل ویرانگر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا