اخبار یکاقتصادی

جیرفت و عنبرآباد دارای شهرک صنعتی جدید می‌شوند

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با هدف ایجاد بستر مناسب سرمایه گذاری در جیرفت و عنبرآباد و دعوت از سرمایه گذاران، شهرک صنعتی سه جیرفت و شهرک صنعتی ۲ عنبرآباد با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایجاد خواهد شد.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، بهنام سعیدی روز جمعه در جمع اهالی رسانه با اشاره به سفر وزیر اخیر صنعت، معدن و تجارت به استان کرمان اظهار کرد: پس از دستور وزیر، تامین ۹۰۰ هکتار زمین و تامین به موقع زیر ساختها برای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی سه جیرفت انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: ظرفیت بالای معدنی در پهنه شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال و استفاده از این نعمت خدادادی در راستای پیشرفت منطقه در کنار صنعت کشاورزی است.

نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد با بیان اینکه مشکل عدم وجود زیر ساخت های مناسب سرمایه گذاری نظیر برق، آب و جاده های دسترسی در پهنه های معدنی جیرفت و عنبرآباد یکی از مشکلات اساسی است افزود: به صورت مشخص برای رونق صنعت و ایجاد کارخانه های فرآوری معدنی در بخش ساردوئیه با دستور وزیر صمت، روند انجام مناقصه اجرای خط انتقال و احداث پست ۱۳۲ مگاواتی آغاز می شود.

سعیدی گفت: ارتباط سرمایه گذران با بانک صنعت و معدن در منطقه با یک تردد ۲۵۰ کیلومتری با مرکز استان انجام می‌شود و هر سرمایه‌گذار برای انجام تسهیلات تکلیفی این مسیر را طی می کند که با پیگیری وزیر اقتصاد و با همکاری وزیر صمت زمینه لازم برای استقرار بانک صنعت و معدن در جنوب کرمان فراهم شد.

جیرفت و عنبرآباد دارای ۲ شهرک صنعتی جدید می شوند

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف شدن چارت اداره کل صمت جنوب کرمان از اهمیت ویژه ای در حوزه خدمت رسانی به مردم و سرمایه گذران برخوردار است اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده از طریق وزیر صمت و انجام مراحل سازمان امور استخدامی به جد به دنبال تعیین تکلیف چارت سازمانی این مجموعه هستیم تا ضمن ایجاد جایگاه های شغلی مناسب از ظرفیت مهندسان متخصص این مجموعه با امنیت شغلی بهتری استفاده کنیم.

نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پروانه بهره برداری معدن مس کرور بخش جبالبارز جنوبی عنبرآباد به مدت بیش از ۶ سال معطل مانده بود و شرکت صنایع مس اقدام موثری را انجام نداد که پروانه بهره برداری به شرکت دیگری واگذار شد تا روند بهره برداری از معدن و ایجاد اشتغال را دنبال کند و از آن زمان یک ماه گذشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا