یادداشت

چرا آقای قالیباف | به قلم دکتر حمید آخشته

رهبر انقلاب در در سال ۱۴۰۰ در سخنرانی نوروزی که داشتند خطاب به ملت ایران، ۸ خصوصیت رئیس جمهور مطلوب کشور را یادآوری و فرمودند: «خصوصیات یک رئیس جمهوری را که به نظر می‌رسد، رئیس جمهور مردم باید دارای این خصوصیات باشد، اینها را من می‌گویم. شما نگاه کنید، ببینید واقعاً همین‌جور هست یا نه.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رهبر انقلاب در در سال ۱۴۰۰ در سخنرانی نوروزی که داشتند خطاب به ملت ایران، ۸ خصوصیت رئیس جمهور مطلوب کشور را یادآوری و فرمودند: «خصوصیات یک رئیس جمهوری را که به نظر می‌رسد، رئیس جمهور مردم باید دارای این خصوصیات باشد، اینها را من می‌گویم. شما نگاه کنید، ببینید واقعاً همین‌جور هست یا نه. یعنی این نظر شخص من نیست، به نظر می‌رسد که هر کسی که به دنبال سعادت کشور است، یک چنین رئیس جمهوری می‌خواهد.»

لذا اگر بخواهیم به این ۸ خصوصیت توجه کنیم مواردی چون ۱- دارای مدیریت و کفایت ۲- با ایمان ۳- عدالتخواه و ضدفساد ۴- دارای عملکرد انقلابی و و جهادی ۵- معتقد به توانمندی های داخل ۶- معتقد به جوانان ۷- مردمی ۸- امیدوار از مواردی هستند که مقام معظم رهبری به آنها اشاره نمودند.

حال اگر بخواهیم به رزومه کاندیداها نگاهی اجمالی داشته باشیم آنرا می شود در کاندیداهای جبهه انقلاب به خوبی یافت حال بایستی علاوه بر مولفه های بالا که در این عزیزان مستتر است با توجه به شرایط موجود و بحران‌های اقتصادی فعلی، تغییرات ساختاری جهان به خصوص انتخابات پیش روی آمریکا و آغاز افول سیطره لیبرال دمکراسی جهان و در سیاست داخلی برنامه هفتم توسعه ، اتفاقات و حواشی مختلفی که در اقصی نقاط جهان در حال رخ دادن است ، در چنین فضایی در این دوره از انتخابات مهم ریاست جمهوری پیش روی نباید مسائل فرعی، حاشیه‌ای و تبلیغات انحرافی، مردم را از مسیر اصلی و حساس کنونی باز دارد.

یکی از دلایلی که امروز آقای دکتر قالیباف را میتوان بعنوان رئیس جمهور مناسبی برای  این دوره  دانست ، توان اجرایی بالا با رزومه ی خوب ایشان است که در هر کاری منشا تحولات اساسی در آن نهاد مربوطه بوده اند .
امروز به گفته حضرت آقا مدیریت های کلان جامعه نباید به افراد دارای مدیریت ضعیف واگذار شود ، چرا که کشور نباید از ریل پیشرفت خارج گردد. برخی منتقدین در بزرگنمایی مسائل خانوادگی ایشان که در بسیاری موارد در قالب افترا و توهم بیان شده و در دادگاه های صالحه نیز رد شده با نادیده گرفتن باور عمیق انقلابی و توان بالای مدیریت اجرایی ایشان به کشور و انقلاب جفا می کنند.

لذا امروز وظیفه هر دوست دار انقلاب و کشور است که با بهره مندی از جهاد تبیین و با لحاظ کردن و درک از توانایی ها و قدرت اجرایی دکتر قالیباف و اجماع و اتحاد در جبهه انقلاب مانع از رقم خوردن دوم خردادی دیگر شویم و این تهدید را به فرصتی برای جهش همه جانبه کشور قرار دهیم .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا