اجتماعیخبر ویژه

افزایش ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید پانسمان‌های سوختگی

رئیس اداره تولید و ثبت ملزومات تخصصی پزشکی سازمان غذا و دارو از افزایش ورود شرکت‌های دانش ‌بنیان به حوزه تولید پانسمان‌های سوختگی و کاهش واردات این محصولات خبر داد.

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، بیش از ۶ میلیون بیمار در سطح کشور با زخم و عوارض آن دست و پنجه نرم می‌کنند. ترمیم سریع این عارضه بدون ایجاد سایر مشکلات از جمله عفونت، یک موضوع مهم و راهبردی است که در این راستا محصولات محدودی با پیشرفتگی بالا توسط برخی از کشورها تولید شده‌اند که بیشتر با هزینه‌های بالا و محدودیت‌ها به کشور وارد می‌شوند.

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با توجه به این نیاز و با استفاده از فناوری بومی، در مسیر تولید پانسمان‌های پیشرفته‌ای گام برداشته‌اند که فرآیند درمان و ترمیم زخم را تسهیل و تسریع می‌کند.

ابوالفضل الله بخشی، درخصوص میزان تولیدات داخلی لوازم موردنیاز بیماران سوختگی، گفت: مطابق اطلاعات سامانه ‌های وزارت بهداشت، میزان تولید و برچسب گذاری صورت ‌گرفته از سوی شرکت ‌های تولیدکننده، حدود ۵۵۰ هزار عدد باند سوختگی، ۸۸۸ مورد باند استریل سوختگی، بیش از ۲۱ هزار مورد پانسمان‌ های سوختگی و بیش از ۶۸۵ هزار عدد گاز وازلینه سوختگی استریل است.

پانسمان ‌های پزشکی با توجه به تنوع و کاربردهای مختلف محصولات در شاخه‌ های متعدد امکان ثبت، تایید و نیز استفاده برای بیماران سوختگی را داردوی افزود: پانسمان ‌های پزشکی با توجه به تنوع و کاربردهای مختلف محصولات در شاخه‌ های متعدد امکان ثبت، تایید و نیز استفاده برای بیماران سوختگی را دارد؛ به‌ عنوان ‌مثال کالای پانسمان ضد باکتری یا نانو نقره و غیره امکان استفاده در سوختگی را نیز دارد و در این خصوص نوع استفاده از پانسمان‌ های مختلف بر اساس تجربه پزشک مشخص و تجویز می‌ شود.

رئیس اداره تولید و ثبت ملزومات تخصصی پزشکی بزن اظهار کرد: با توجه به تاسیس و فعالیت شرکت ‌های دانش ‌بنیان متعدد در سال‌ های اخیر، ضمن کاهش وابستگی به واردات، میزان تولید این پانسمان‌ ها مطابق با میزان استفاده قابل‌ افزایش است.

الله بخشی در مورد پوشش بیمه ‌ای اقلام مورداستفاده برای بیماران سوختگی، تصریح کرد: افزایش کالاهای سبد بیمه مرتبط با شورای‌عالی بیمه و سازمان‌های بیمه‌ گر و با لحاظ بودجه و اعتبارات این سازمان ‌ها بوده و پیشنهاد و پیگیری سازمان غذا و دارو این است که با توجه به لزوم کاهش پرداخت از جیب بیماران، حداکثر حمایت ‌های بیمه ‌ای در این خصوص اعمال شود.

افزایش ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید پانسمان‌های سوختگی

از پانسمان‌های سنتی تا تولید محصولات پانسمانی پیشرفته

یکی از چالش‌های مهمی که همیشه در مورد درمان و بهبودی انواع زخم‌ها وجود داشته است، مسئله کند و زمان‌بر بودن روند ترمیم زخم و مقابله با عفونت‌های باکتریایی مختلف است.در چنین شرایطی رسیدن به اهدافی از جمله سرعت در روند ترمیم زخم، جلوگیری از نفوذ باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا، پیشگیری از عوارض و مشکلات بعدی از قبیل ایجاد اسکار، یکی از اساسی‌ترین نیازهای بیمارانی است که با زخم‌های مختلف مواجه هستند.

انجام پانسمان‌های سنتی یا پانسمان‌های خشک از اولین راهکارهای انجام شده در هنگام مواجه با یک زخم بوده است.اما به‌مرور زمان و با پیشرفت دانش متخصصین مشخص شده است که اگر رطوبت زخم در حد تعادل نگه‌داشته شود، نه تنها باعث کندی درمان زخم نمی‌شود بلکه علاوه بر تسریع روند بهبودی زخم، از ایجاد اسکار نیز جلوگیری می‌کند.

وجود اثرات مفید ترمیمی و ضد میکروبی نانوکریستال‌های نقره و طلا و استفاده از کلاژن‌ که یک زیست ماده طبیعی است، در سرعت و کیفیت بهبود زخم اثبات شده است.

امروزه با پیشرفت‌هایی که در دانش پزشکی و علوم دیگر مانند نانوفناوری به وجود آمده است، طراحی و ساخت انواع پانسمان‌های نوین و پیشرفته التیام زخم، به یکی از اولویت‌های اصلی شرکت‌های بین‌المللی مطرح در زمینه تولید محصولات سلامتی شده است. در این مسیر شرکت های دانش بنیان همگام با برترین و به‌روزترین دانش و تکنولوژی جهانی قدم در این عرصه نهاده تا بتوانند به معتبرترین شرکت تولیدکننده این پانسمان‌ها و محصولات در ایران و خاورمیانه تبدیل شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا