اجتماعیخبر ویژه

باد و باران بیشتر نقاط کشور را در بر می‌گیرد

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت برای بیشتر نقاط کشور پیش بینی می شود و در سه روز آینده شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، براساس نقشه‌های پیش‌بینی‌های آب و هوا، روز پنجشنبه در برخی نقاط واقع در استان‌های شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس و مرکزی، شمال شرق بخش‌هایی از مرکز کشور ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در برخی ساعات به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، به صورت موقت و در نقاط مستعد همراه با گردوخاک و بارش تگرگ رخ می‌دهد.

روز جمعه همین شرایط در برخی نقاط شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور، ارتفاعات استان‌های شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و شرق فارس و غرب یزد خواهد بود.

شنبه و یکشنبه هفته آینده ( ۲۶ و ۲۷ خرداد)‌ در برخی نقاط شمال غرب استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، دامنه‌های مرکزی زاگرس، بخش‌هایی از مرکز کشور و ارتفاعات استان‌های کرمان، یزد، شمال و شرق فارس و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه (۲۸ خرداد مصادف با عید سعید قربان)‌ در ارتفاعات استان‌های اردبیل، شمال و شرق آذربایجان شرقی، کرمان، گیلان، مازندران، سمنان، البرز، تهران و ارتفاعات زاگرس مرکزی در بعد از ظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

سازمان هواشناسی کشور یادآور شده است که در سه روز آینده در برخی نقاط شمال غرب شمال، شرق، شرق بخش‌هایی از مرکزی کشور استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط جنوب کشور وزش باد شدید خواهد بود که احتمال خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

همچنین در سه روز آینده شرق خلیج فارس تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج است.

تهران نیز امروز در ساعات ابتدایی کمی ابری و نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی رگبار با احتمال رعدو برق و باد شدید و در ساعات پایانی شب نیمه ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعت‌ها رگبار باران با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا