اجتماعیخبر ویژه

چه کسانی از پزشکیان حمایت کردند؟

محمدجواد ظریف، محسن هاشمی، حسن عابدی جعفری و عباس آخوندی ضمن دیدار با مسعود پزشکیان و یا حضور در ستاد انتخاباتی وی، حمایت خود را از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، تعدادی از سیاستمداران و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، روز گذشته ضمن دیدار با مسعود پزشکیان، حمایت خود را از این نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کردند.

ظریف با پزشکیان دیدار کرد

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم با مسعود پزشکیان، کاندیدای دوره چهاردهم ریاست جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، ظریف تحلیلی از وضعیت سیاست خارجی کشور و فراز و فرودهای اخیر ارائه داد و دیدگاه‌های خود در زمینه روابط خارجی را مطرح کرد.

در ادامه پزشکیان نیز دیدگاه‌های خود در رابطه با دیپلماسی را بیان و تاکید کرد باید به سمت افق‌گشایی در سیاست خارجی حرکت کنیم.

چه کسانی از پزشکیان حمایت کردند؟

حضور محسن هاشمی در ستاد مردمی پزشکیان+فیلم

محسن هاشمی ضمن حضور در ستاد مسعود پزشکیان و گفت‌وگو با حامیان او با علی عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

حمایت وزیر بازرگانی دولت دفاع مقدس از پزشکیان

حسن عابدی جعفری که در کابینه میر حسین موسوی عهده‌دار وزارت بازرگانی بود، حمایت خود از مسعود پزشکیان در انتخابات هشتم تیر ١۴٠٣ را با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد.

عابدی جعفری، کاندیداتوری پزشکیان را «فرصتی استثنایی» خوانده و از مخاطبان خود خواسته با نمایش «مشارکتی مثال‌زدنی» آفریننده «حماسه‌ای فراموش ناشدنی» باشند.

در فراز دیگری از این بیانیه آمده است:

«امروز، میهن اسلامی، تشنه حضور من و تو در میدان انتخابات است، باید بسیج شد، باید خروشید؛ موفقیت فردا، از مسیر صندوق رای‌های امروز می‌گذرد، اینک که طالع مسعود، و پزشک حاذقی، برای جراحی بیمار وطن، گامی فرا بیش نهاده، شایسته آن‌که ما هم به سهم خویش، دست بیعتی به او داده و با تمام توان و بضاعت از وی حمایت کنیم، به قدمی، و قلمی و درمی؛ باشد که فردایمان، و فردای فرزندانمان و فردای مام وطن، هزاران بار بهتر از ان باشد که امروز هست؛ بشتابیم که فرصت اندک است و معمولا چه زود، دیر می‌شود!»

چه کسانی از پزشکیان حمایت کردند؟

حمایت عباس آخوندی از پزشکیان

در ادامه اعلام حمایت‌ها از مسعود پزشکیان، عباس آخوندی، وزیر اسبق راه و شهرسازی، نیز با وی دیدار و از او حمایت کرد.

چه کسانی از پزشکیان حمایت کردند؟

وزارت کشور اسامی داوطلبان احرازصلاحیت‌شده انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد و بر این اساس آقایان مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و مسعود پزشکیان در ریاست‌جمهوریِ چهاردهم به رقابت خواهند پرداخت.

با اعلام ستاد انتخابات کشور طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، از امروز الی ۶ تیرماه ۱۴۰۳ بازه تبلیغات برای نامزدها در نظر گرفته شده است و ۷ تیرماه منع تبلیغاتی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا