اخبار یکاقتصادی

وزیر جهاد: از واردکننده مرغ و تخم‌مرغ به صادرکننده تبدیل شدیم/دام زنده عید قربان تأمین شد

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تأمین دام زنده برای ایام عید قربان گفت: در تمام کشور هم سازمان دامپزشکی و هم سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها و سازمان امور عشایری را مکلف کرده‌ایم دام مورد نیاز را تامین کنند؛ مردم نگران نباشند، در تأمین دام هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم گرامی داشت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش که از سوی سیستان و بلوچستانی های کشور مقیم مرکز در مسجد نور تهران برگزار شده بود درباره تأمین کالاهای اساسی در آستانه ماه‌های محرم و صفر اظهار کرد: حدود یک سال قبل مشکلات مهم و اساسی در تأمین کالاهای اساسی چه از لحاظ تولید و چه واردات داشتیم اما امروز الحمدلله از نظر تأمین کالاهای اساسی در کشور مخصوصا ذخایر، وضعیت بسیار مناسبی داریم.

وی ادامه داد: از لحاظ نهاده های کشاورزی وضعیت بسیار خوبی داریم، این در حالیست که در سال گذشته در همین زمان از حیث تولید نهاده ها بحران داشتیم؛ تولیدکنندگان با خیال راحت کار تولید انجام دهند؛ تا پایان مهر ماه نیاز کشور به نهاده ها تامین شده است.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: امروز از واردکننده مرغ به صادرکننده تبدیل شده‌ایم، فروردین و اردیبهشت امسال نزدیک ۶ هزار تن صادرات مرغ و نزدیک به ۴۰ هزار تن صادرات تخم مرغ داشتیم، در سال ۱۴۰۲ هم بیش از ۱۴۰ هزار تن صادرات داشتیم؛ با حداکثرسازی و یکنواختی تولید و تولید صادرات‌محور، تلاش داشتیم که موانع تولید و صادرات را بر طرف کنیم؛ در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافته و بیش از ۲ میلیارد دلار تراز تجارت کشاورزی بهبود داشته است.

وی یادآور شد: در اردیبهشت ماه مرکز آمار ایران نرخ تورم را اعلام کرد شاخص کل تورم در کشور ۲.۸ درصد بود و در محصولات کشاورزی و خوراکی ها ۱.۸ درصد بود نرخ رشد کشاورزی به سمت بهبود در حرکت است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تأمین دام زنده برای ایام عید قربان گفت: در تمام کشور هم سازمان دامپزشکی و هم سازمان های جهاد کشاورزی استان ها و سازمان امور عشایری را مکلف کرده ایم دام مورد نیاز را تامین کنند؛ مردم نگران نباشند، در تأمین دام هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا