اخبار یکاقتصادی

مصرف روزانه ۲۰۳ میلیون فرآورده نفتی در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: روزانه ۲۰۳ میلیون فرآورده نفت را می‌سوزانیم که ۵۸ درصد آن بنزین و ۳۰ درصد گازوئیل است.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، جلیل سالاری امروز (سه‌شنبه ۲۲ خرداد) در نشست خبری اظهار داشت: در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که هم کرونا از بین رفته بود و شاهد افزایش مصرف از یک طرف بودیم و از طرف دیگر دولت قبل نیز ۷۴۴ میلیون لیتر تعهد صادراتی بنزین را داده بود.

وی افزود: همچنین ۳۳۸ میلیون دلار به اندازه ۵۸ کشتی نیز فرآورده فروخته بودیم که پول آن هنوز برنگشته بود.

معاون وزیر نفت ادامه داد: طبق برنامه نیز تولید بنزین (قبل از دولت سیزدهم) به اهداف خود نرسیده بود و در اینجا نیز دچار کسری در تولید بود و در کنار تعهدات صادراتی کسری ما را بیشتر می‌کرد.

سالاری گفت: مصرف بنزین در ۶ ماه نخست ۱۴۰۰ به ۱۰۶ میلیون لیتر در روز رسید که توانستیم آن را تامین کنیم؛ در این بین نیز پالایشگاه ستاره خلیج فارس نیاز به تعمیرات اساسی داشت که در سه دوره تعمیرات بزرگی در آن شکل گرفت.

وی ادامه داد: در پالایشگاه اصفهان نیز توانستیم با تکیه بر توان داخل ۱۹ میلیون لیتر گازوئیل را تصفیه کنیم که این اتفاق نیز در فرصت کوتاهی صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: با شناختی که از شرکت پالایش و پخش داشتیم ساختار این شرکت را تغییر دادیم و در زمینه تامین سوخت نیز زمانی که آمدیم ۱.۲ میلیون نفر در صف کارت سوخت بودند و فقط ۹۶۰۰ کارت سوخت داشتیم؛ اما الان هیچ مشکلی در صدور کارت سوخت نداریم و تامین آن را به زیر ۱۰ روز رساندیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا