خبر ویژهسیاسی

اذعان تحلیلگران صهیونیست به درماندگی تل‌آویو در جبهه جنگ با حزب‌الله

تحلیلگران صهیونیست با اشاره به تحولات شمال سرزمین های اشغالی و جنگ رژیم اسرائیل با حزب الله، از استیصال مقامات سیاسی و نظامی تل آویو در این جبهه جنگ خبر دادند.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، «سلیمان مسوده» تحلیلگر امور نظامی شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گفت: سران سیاسی اسرائیل تمایل چندانی برای جنگ در جبهه شمالی ندارند.

وی افزود: با وجود تصاویر منتشر شده از آتش سوزی های گسترده در شمال (سرزمین های اشغالی) و تحولات جبهه شمالی، سران سیاسی بر این باور هستند که نباید وارد جنگ در این جبهه شد.

مسوده ادامه داد: این چه وضعی است، در حالی که ما روزانه شاهد تحولات در جبهه شمالی هستیم؟ سران سیاسی تاکید کردند که تا زمانی که آتش بس در غزه برقرار نشده و توافق مبادله اسیران به سرانجام نرسیده است، روی آوردن به جنگ در جبهه شمالی غیرممکن است.

در همین حال، «گئورا زیلتس» رئیس شورای منطقه الجلیل علیا به شبکه «کان» گفت: به نظر می‌رسد که جنگی میان تل آویو و بیروت رخ نخواهد داد. احدی در حال حاضر این را نمی خواهد، حتی اگر جنگ خود را تحمیل کند باز هم کسی به دنبال آن نیست.

وی افزود: در نهایت توافق میان اسرائیل و حزب الله حاصل خواهد شد، یا با اقدام نظامی یا بدون آن. هم اکنون نیز باید تصمیم گرفت یا عملیات نظامی ابتدا صورت بگیرد و پس از آن توافق شود و یا بدون عملیات نظامی، توافق حاصل شود.

رسانه صهیونیستی معاریو نیز در گزارشی درباره جبهه های شمالی رژیم صهیونیستی با لبنان نوشت: گزارش های هفتگی از منطقه شمالی از افزایش قابل ملاحظه شمار پهپادهایی حکایت دارد که حزب الله روانه شمال(سرزمین های اشغالی) می کند.

این رسانه ادامه داد: طی هفته گذشته حزب الله ۱۷ موشک دقیق، ۱۳۲ موشک با مسیر دورانی و ۵۳ پهپاد روانه جبهه شمالی کرده است. ما در جنگ واقعی با زیان های سنگین هستیم و این در حالی است که فرماندهان ارتش درباره جنگ تمام عیار در شمال مردد هستند.

«آمتسیا برعام» تحلیلگر صهیونیست به این رسانه گفت: تاکتیک حزب الله پرتاب کردن پهپاد ارزان قیمت و کوچک است که در ارتفاع بسیار پایین حرکت می کند و رصد آن از طریق سامانه دفاع هوایی ارتش اسرائیل بسیار سخت است.

این اظهارات در حالی منتشر می شود که رسانه‌های غربی به سران رژیم صهیونیستی نسبت به آغاز درگیری در مرز لبنان هشدار می‌دهند، زیرا حزب الله را بسیار قوی‌تر و آماده‌تر از حماسی می‌دانند که غزه را به باتلاقی برای اسرائیل تبدیل کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی نیز پیشتر اذعان کردند که پهپادهای حزب‌الله زمانی که از خط مرزی عبور می‌کنند، از موشک هم خطرناک‌تر می‌شوند، زیرا هر نقطه‌ای را که بخواهند با دقت هدف قرار می‌دهند.

این رسانه‌ها افزودند که از زمان روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو، صهیونیست ها در خطرناک‌ترین وضعیت سیاسی و نظامی زندگی می‌کنند و کابینه حاکم به دلیل جنایت‌ها و بی‌توجهی‌ هایش باید محاکمه شود.

پیش از این نیز تحلیلگران صهیونیست با اذعان به ناتوانی ارتش رژیم اسرائیل در پیشبرد اهداف خود در جنگ علیه غزه، تاکید کردند که نظامیان این رژیم سردرگم شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا