اجتماعیخبر ویژه

روزانه ۲۳۰۰ سال عمر مردم در ترافیک تهران تلف می‌شود

معاون عملیات ‌پلیس راهور با بیان اینکه روزانه ۲۰ میلیون تردد در سطح کلان شهر تهران انجام می شود، گفت: حدود ۲ هزار ‌و ۳۰۰ سال روزانه عمر مردم در ترافیک شهر تهران از دست می‌رود در حالی که ۷۱ درصد این ترددها با وسایل نقلیه، تک‌سرنشین است.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، سردار باقر سلیمی روز دوشنبه در مراسم رونمایی از اقدامات دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: کاهش ترافیک علاوه بر سلامت اجتماعی و کاهش هزینه، می‌تواند در کاهش آلاینده‌ها بسیار موثر باشد و بر همین اساس پلیس همواره بر توسعه حمل و نقل عمومی غیرخودرویی تاکید دارد.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا تاکید کرد: باید سفرهای غیر ضروری به حداقل برسد و در این زمینه الکترونیکی شدن خدمات می‌تواند تاثیر شایانی داشته باشد.

سردار سلیمی، پیاده روی و حمل و نقل سالم در بافت مرکزی شهرها را یکی از راهکارهای کاهش ترافیک و آلاینده‌های هوا دانست و افزود: حرکات و اقدامات خوبی شروع شده اما سرعت آن نسبت به گسترش ترافیک بسیار ناچیز است.

 

۷۱درصد سفرها در تهران تک‌سرنشین است

 

فقط ۱۰ درصد قانون هوای پاک اجرا شده است

به گفته این مقام انتظامی، قانون هوای پاک از مترقی‌ترین قوانین است که فقط ۱۰ درصد آن اجرا شده است و همین مسئله مدیریت ترافیک، حوادث و آلودگی را مشکل کرده است.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد وسایل نقلیه فرسوده هستند و همین میزان وسیله نقلیه فرسوده بیشترین سهم را در آلایندگی هوا دارد.

سردار سلیمی برخورد شلاقی و جریمه محور را ناکافی دانست و افزود: موضوع نوسازی وسایل نقلیه فرسوده و اجرای قانون هوای پاک باید بر اساس فرایند قانونی و به عنوان یک طرح انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا