خبر ویژهسیاسی

نتایج نظرسنجی‌ جدید در آمریکا؛ ترامپ و بایدن تقریبا برابر هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد، پنج ماه مانده تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور، میزان حمایت از جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالت متحده و دونالد ترامپ رقیب جمهوری‌خواه وی تقریبا برابر است.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، محبوبیت بایدن و ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری این کشور کمتر از دو هفته پس از صدور حکم ترامپ در پرونده نیویورک، در میان رای‌دهندگان سراسر کشور و ایالت‌های در نوسان رو به تغییر است.

براساس نتایج یک نظرسنجی که از سوی شبکه خبری سی‌بی‌اس و موسسه YouGov انجام گرفته، ۴۹ درصد رای دهندگان در سراسر ایالات متحده از بایدن حمایت می کنند و ۵۰ درصد هم به ترامپ رای می دهند. اما در میان رای دهندگان ایالت‌های میدان نبرد، ۵۰ درصد بایدن و ۴۹ درصد هم ترامپ را برمی‌گزینند.

این نظرسنجی از تاریخ ۵ تا ۷ ژوئن (۱۶ تا ۱۸ خرداد) درست چند روز پس از صدور حکم دادگاه منهتن نیویورک علیه ترامپ و محکومیت وی به جعل سوابق تجاری در تلاش برای تاثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶ انجام گرفته است. هرچند ۷۱ درصد از رای دهندگان حاضر در این نظرسنجی گفته‌اند که صدور حکم محکومیت ترامپ تاثیری بر انتخاب آنها نگذاشته است.

در این میان ۸۰ درصد از جمهوری‌خواهان حاضر در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که ترامپ به دلیل دستورات دولت بایدن متهم شده است. هرچند تاکنون هیچ مدرکی دال بر دخالت بایدن و یا سایر مقامات دولت وی برای دست داشتن در محکومیت ترامپ ارائه نشده است. ۵۴ درصد از رای دهندگان هم گفته‌اند که تنها با هدف مخالفت با ترامپ، به بایدن رای داده اند.

جمعیت‌شناسی رای‌گیری

شبکه خبری سی‌بی‌اس در این خصوص اعلام کرده است که در میان گروه‌های مختلف جامعه آمریکا، سیاهپوستان با حمایت ۸۱ درصدی از بایدن در مقابل حمایت ۱۸ درصدی از ترامپ جایگاه ویژه‌ای را در میان حامیان رئیس‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهند. ۵۴ درصد از زنان شرکت‌کننده در این نظرسنجی نیز گفته‌اند که در حال برنامه‌ریزی برای حمایت از بایدن در انتخابات پاییز امسال هستند و در مقابل ۴۵ درصد هم قصد حمایت از ترامپ را دارند.

براساس نتایج این نظرسنجی، رای دهندگان بالای ۶۵ سال از ترامپ با ۵۸ درصد در مقابل حمایت ۴۱ درصدی از بایدن حمایت کردند. در این میان ۶۴ درصد از رای دهندگان سفیدپوست بدون اعلام رده سنی از ترامپ حمایت کرده و از همین گروه تنها ۳۶ درصد می‌گویند که بایدن را در ماه نوامبر (آبان) انتخاب می کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است در نوامبر سال جاری میلادی (آبان ۱۴۰۳) برگزار شود و نتایج نظرسنجی های انجام گرفته تاکنون از رقابت تنگاتنگ بایدن و ترامپ خبر می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا