اخبار یکاقتصادی

وزارت صمت: امکان تولید سالانه هزار اتوبوس برقی را داریم

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که ظرفیت و توان تولید سالانه هزار دستگاه اتوبوس برقی در کشور ایجاد شده، اما تولید آن نیازمند سفارش‌گذاری توسط شرکت‌های حمل و نقل است.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، احمد آقایی در مورد تولید اتوبوس برقی در کشور، اظهار کرد: برخی شرکت‌های داخلی از توانمندی تولید اتوبوس‌ برقی به صورت مونتاژی برخوردارند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی و فناوری اصلی خودروهای برقی اعم از (اتوبوس و تاکسی) باتری آن است، افزود: در ابتدای مسیر تولید خودروی برقی، باتری این خودروها از طریق واردات تامین شود تا به مرور شرکت‌های دانش‌بنیان در باره تولید باتری خودروهای برقی ورود کنند. البته در حال حاضر یکی- دو شرکت داخلی به موضوع تولید ورود کرده‌اند و بر روی سل و پکینگ باتری‌ خودروهای برقی کار کرده‌اند تا اینکه با افزایش سطح بتوانیم گلوگاه تولید این خودروها را نیز برطرف کنیم.

تامین ارز مورد نیاز تولید اتوبوس برقی در صورت سفارش‌گذاری

سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت با بیان اینکه چند شرکت خودروساز داخلی به موضوع تولید اتوبوس‌های برقی ورود کرده و نمونه‌هایی را ساخته‌اند، تاکید کرد: اما تولید اتوبوس برقی به‌دلیل شرایط قیمت باید براساس سفارش گذاری انجام شود لذا خودروساز باید سفارش را دریافت و سپس نسبت به تولید براساس برنامه سالانه اقدام کند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید اتوبوس برقی در کشور توسط شرکت های داخلی بیش از هزار دستگاه است که فقط معطل سفارش‌گذاری است لذا اگر سفارش‌گذاری برای تولید این خودروها توسط شرکت‌های حمل ونقل انجام شود، بلافاصله وزارت صمت نسبت به موضوع تامین و تخصیص ارز اقدام می‌کند.

آقایی گفت: با یک برنامه تولید متوالی و مستمر می‌شود، حداقل سالی هزار اتوبوس برقی تامین می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا