اجتماعیخبر ویژه

دادسراها و پلیس فتا با جرایم احتمالی انتخابات در فضای مجازی برخورد می‌کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی ریاست جمهوری در شهرستان‌های استان تهران تشکیل و فعال است و دادسراهای تخصصی تهران با همکاری پلیس فتا ضمن رصد فضای مجازی با جرایم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری برخورد می‌کنند.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، ابوالفضل نیکوکار اظهار داشت: ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی ریاست جمهوری در شهرستان‌های استان تهران از پنجم خرداد سال جاری با دستور علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران به منظور توجیه و ارشاد و انذار تشکل‌ها، احزاب، گروه‌ها، ستادهای انتخاباتی، اشخاص حقیقی و حقوقی با هدف بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی تشکیل و فعال است.

وی ادامه داد: از جمله وظایف این ستاد پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و هماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد و تبیین و تعیین برنامه‌های پیشگیرانه و تعامل مداوم با هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات و ارشاد و راهبری ستادهای شهرستان‌ها است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران با اشاره به ماده ۳۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری، افزود: به همه واحدهای قضایی ابلاغ شده است که در هیات‌های اجرایی انتخابات حضور فعال داشته باشند و به استناد ماده ۳۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری شعب رسیدگی کننده به جرایم انتخاباتی در واحدهای قضایی استان تهران مشخص و آماده رسیدگی هستند.

نیکوکار تصریح کرد: دادسراهای تخصصی تهران با همکاری پلیس فتا ضمن رصد فضای مجازی با جرایم احتمالی انتخابات ریاست جمهوری برخورد می‌کنند.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران هشتم تیرماه در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از ایران برگزار می شود.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران ۳۰ اردیبهشت ماه در بازگشت از آیین افتتاح سد قیزقلعه‌سی در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و او و همراهانش و کادرپروازی به شهادت رسیدند. آیین تشییع شهید جمهور و یارانش در شهرهای تبریز، قم، تهران و مشهد با حضور میلیونی مردم سوگوار برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی سالانه خود در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به حضور میلیونی مردم در آیین تشییع شهدای خدمت، آن را بیانگر ارتباطات و علاقه و دلبستگی مردم و مسئولان در سطوح بالای کشور خواندند و افزودند: بر خلاف تلقین و ادعای دشمن و تکرار برخی‌ها در داخل که جمهوری اسلامی سرمایه ملی خود را از دست داده است، حضور میلیونی مردم در بدرقه شهیدان نشان داد این سرمایه ملی که در هیچ‌کجای دنیا نظیر ندارد پابرجاست.

ایشان حماسه انتخابات را مکمّل حماسه مردم در بدرقه شهیدان خواندند و افزودند: صحنه انتخابات، صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است نه میدان کشمکش برای تصاحب قدرت، بنابراین کسانی که وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند، رعایت اخلاق را وظیفه خود بدانند تا خدای متعال دل‌های مردم را به بهترین گزینه هدایت کند و ان‌شاءالله یک رئیس‌جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا