اخبار یکاقتصادی

رونمایی از بسته شهید جمهور برای بخش صنعت/ تولید ۸۲۸ مگاوات برق توسط صنایع

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ واحد راکد تولید امسال احیا می‌شود، گفت: بسته پیشنهادی شهید جمهور برای بخش صنعت در دهم تیرماه با حضور سرپرست ریاست جمهوری رونمایی می‌شود.

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش پیام فوری به نقل از ایرنا، فرشاد مقیمی امروز (یکشنبه ۲۰ خرداد) در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، اظهار داشت: بسته‌ای در قالب هدیه رئیس جمهور شهید به بخش صنعت کشور با همکاری و هماهنگی ۱۵ دستگاه و تشکل‌های بخش خصوصی تهیه شده که قرار بود با حضور شهید آیت‌الله رئیسی رونمایی شود که اکنون به عنوان یادگاری در اختیار بخش صنعت قرار می‌گیرد.

وی افزود: تنظیم‌گری این بسته بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است و تشکل‌ها نظرات و ارایه پیشنهادها را جمع‌بندی کرده‌اند که در روز دهم تیرماه با حضور سرپرست ریاست جمهوری ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: این بسته در جنبه‌های مختلف مالی، ارزی، مجوزها، تسهیلات و رفع موانع تولید تهیه شده است که در مرحله نهایی است که به طور قطع فصل نو در جهش تولید با مشارکت مردم خواهد بود.

مقیمی با بیان اینکه ۱۰ تشکل در تهیه این بسته و برگزاری دهه تولید و تجارت نقش دارند گفت: بخش خصوصی شامل اتاق تعاون، خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و سایر تشکل‌هاست.

وی عنوان کرد: امسال بیست و هشتمین رویداد دهه تولید و تجارت از یکم تیرماه آغاز می‌شود که در ۱۵ حوزه، ۶۰ تولیدکننده و صنعتگر را به عنوان برترین‌ها معرفی خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: این دهه به نام‌های جهش تولید با نقش آفرینی اصناف، جهش تولید با مشارکت جوانان، جهش تولید با مسئولیت اتاق تعاون و سایر موارد نامگذاری شده است که امسال پیش‌بینی کرده‌ایم که اتاق تعاون به میزگرد تجارت اضافه شود و بتواند مشارکت مردم را تبیین کرد.

مقیمی با بیان اینکه سهم واحدهای غیرفعال در شهرک‌های صنعتی امروز به کمتر از ۱۲ درصد رسیده است گفت: این در حالی است که در گذشته این آمار ۱۷ درصد بود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از مجموع ۵۴ هزار واحد تولیدی حدود هزار و ۸۵۰ واحد غیرفعال هستند و ۵۰ هزار طرح دیگر نیز در دست ساخت و ساز است.

وی ابراز داشت: برنامه‌ای را در راستای احیای نهضت واحدهای صنعتی را دنبال می‌کردیم و در کنار آن افزایش تولید و ظرفیت واحدهای تولیدی و نیمه فعال را نیز پیگیری کردیم؛ ضمن اینکه سه هزار و ۳۰۰ واحد را در سال ۱۴۰۳ به افزایش ظرفیت تولید خواهیم رساند که شامل تسهیلات، اتصال با واحدهای پیشران، زمینه‌های واگذاری بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، تامین نیروی انسانی و سایر سیاست‌های مختلف خواهد شد.

به گفته مقیمی، یک هزار و ۵۰۰ واحد و طرح‌های در دست ساخت و ساز هستند که در تملک بانک‌هاست.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: ۶۵ شهرک صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سطح کشور داریم.

وی به ساخت شهرک‌های مشترک با سایر کشورها اشاره کرد گفت: نشست‌هایی با همتایان خود در کشور عراق داشتیم زمین‌هایی معرفی کردند که با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی این امر به تعویق افتاد.

مقیمی بیان کرد: در جهت توسعه تعاملات و ارتباطات بین کشورها، زیرساخت ایجاد شهرک‌های صنعتی ایران در کشورهای مختلف پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر صمت درباره تامین برق صنایع گفت: محدودیت‌هایی از سمت وزارت نیرو ببه واحدهای صنعتی اعمال شده است، ضمن اینکه ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی در حال تولید است تا به برق صنایع تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرک‌های صنعتی ۲۴ مگاوات برق خورشیدی و ۶۱۳ مگاوات طرح‌های برقی در حال ساخت و ساز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا